"Sjung om studentens lyckliga dar......"

                                                   image199
 

Idag tar min kusin studenten!! Mamma och pappa plockar upp mig om cirkus en timme. Då ska vi till skolan och hänga på honom blommor och diverse tramsiga gosedjur i gula och blå färger som man endast ser såhär i studenttider. Sen bär det av hem till hans mor och far (min mammas syster) för studentskiva.

Jag blir nästan lite sentimental när jag ska gå på någons student. Jag skulle så gärna vilja uppleva min egen student en gång till. Inte hela skoltiden på gymnasiet såklart, men just det där ögonblicket när mas springer ut och
inte har en aning om vad som kommer ske i framtiden. Det skulle jag vilja uppleva igen!!

                                                       image200

(på bilden syns ett tramsigt gosedjur som hängs runt halsen på en nybakad student....)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Min lilla kusin tar studenten i karlskrona imorgon.. Han är liksom min lill-kusse.. fy tusan Åsa vad vi börjar bli gamla och skruttiga:)
Kramar

2007-06-13 @ 21:56:36
URL: http://www.blondinens.blogg.se
Postat av: Åsa

Usch ja, minns det som igår när vi tog studenten fastän det är (ca) s*j*u är sen.... Fy det är länge sen det. Man blir ju inte yngre direkt!! Kramar

2007-06-14 @ 15:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0