"Skit"jobb

Mitt jobb är inte det mest glamorösa precis. Ibland blir man faktiskt jävligt smutsig. Det är inte så kul. Det går bra när man bara står i kassan men så fort man ska göra nått annat så blir man direkt smutsig. Detta bör man akta sig för på jobbet:

köra truck (javisst, jag har oanade talanger. Jag kan faktiskt köra den "lilla" trucken som man står i och kör, den stora har jag inte gett mig på än...)

städa på lagret

plasta pallar som ska tillbax till leverantören (idag, tillexempel har vi plockat ihop 3000 överblivna fröpåsar, packat i kartongar, plastat in på pall och skickat iväg)

packa upp planteringsjord och krukor och sånt, och andra grejer som är helt smutsiga....

Idag har jag fått en stor oljefläck på mina Nudiejeans. Det känns INTE SÅ KUL. Om det är någon som vet hur man kan få bort besvärliga fläckar (typ olja) HÖR GÄRNA AV DIG i kommentarsfältet..... Kanske dax att börja använda arbetsbyxor i alla fall, fastän de är skitfula.....

Kommentarer
Postat av: Lisa

vanlig matolja brukar ju gå bort om man smörjer in fläcken med diskmedel innan man slänger i tvättmaskinen (eller tvättar på annat vis). Det löser upp fettet. Antar dock att detta inte handlar om matolja, men det kan ju vara värt ett försök kanske. Det kan ju inte direkt bli värre.

2007-06-30 @ 12:18:13
Postat av: Åsa

Tack för ditt tips. Jag testade med Yes diskmedel och fläcken är (nästan) borta.

2007-07-01 @ 12:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0