14 samtal till kyrkovaktmästare

Idag har Jonas och jag varit ute på tur och fotograferat i olika kyrkor. Håller på med det sista till arbetet, och det är just att kolla om änglar avbildas feminina eller maskulina i kyrkorna. När vi har ringt runt är det ingen som har vetat. Inte ens kyrkovaktmästarna:

Jag: (superkäckt och med min bästa telefonröst) Hej mitt namn är Åsa och jag undrar om det går bra att ställa några frågor?!!?!

Kyrkovaktmästare: Jaaa.....(lång paus).... det ska väl gå för sig....

Jag: Jo det är såhär att jag och en kompis håller på med vårt exarbete och som en del i det arbetet undersöker vi huruvida änglarna i kyrkan avbildas kvinnliga eller manliga...

Kyrkovaktmästaren: Jaha.....

Jag: Jo så då undrar jag, hur ligger det till i den kyrkan där du är vaktmästare???

Kyrkovaktmästaren: Hrm...Har aldrig ens funderat på det. Vet inte ens om det finns några änglar i kyrkan. Ni får komma och se efter själva.

Jag: (mycket besviken över att gubben är så ohjälpsam)Jaha, okej, jaha, tack så mycket för hjälpen då...

Kyrkovaktmästaren: Hejdå!

Jag: (har lagt på) JOOOOONNAASSS (som sitter i vardagsrummet) Vi måste åka och kolla, snubben har jobbat där i typ 100 år, men han vet inte ens hur sin arbetsplats ser ut! Knas!!!

Och så blev det då. VI fick helt enkelt åka runt på tur. Vi ringde till ganska många, men inte en endaste hade koll. Hur kan man inte veta hur ens egen arbetsplats ser ut?? Jag återger bara ett samtal för alla lät likadant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0