Gammal äcklig parfymstank

Idag gjorde jag nått som jag INTE borde ha gjort. Rotade runt lite i badrumsskåpet och hittade en gammal parfym som jag inte använt på säkert 100 år. Men så idag hittades den, och jag var SÅKLART tvungen att spruta på mig lite bara för att se om den hade nån lukt kvar, eller om all lukt liksom dunstat bort under alla år som den stått där (minst fyra år). Det hade inte lukten.... Så hela dagen har jag gått klädd i sunkiga mjukiskläder och luktat parfym som jag hade för typ sex år sen. Gud  (får inte, får inte, får inte använda Jesusord mer.. KOM IHÅG DET) Vilka minnen den här satans parfymen har framkallat. Minnen från min tid i the big city. Långa nätter på Beckahästen och Heaven (japp, jag gick till Heaven när jag bodde i Sthlm..) Vet inte fall nått av ställena finns kvar idag... Har inte direkt kollat upp det.

Vad har vi lärt oss av detta? Spruta aldrig på dig parfym du använde för superlänge sen om du inte vill uppleva massa gamla goa och glada (eller pissiga och tråkiga) minnen igen. Tror faktiskt att jag ska slänga den... Kommer aldrig mer att använda den.. Den luktar ju...STARKT och inte särskilt gott alls faktiskt. Sitter fortfarande i som om det var för tre minuter sen som jag parfymerade mig. Och det är det inte.. Det är ungefär 10 timmar sen. Usch!


Kommentarer
Postat av: jennie

Åh, det har jag också gjort flera gånger! Man tänker att man ska dofta rosenbuske, men någonstans på vägen går det snett...

Tjusigt du har fått det med kalendern, well done!! Det blir ju lite lättare att leta efter gamla inlägg med en sån, så det är ju perfekt!! Duktigt!
Ha en bra fredag, kramkram!

2007-05-04 @ 07:31:24
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Thanx, det tog ett tag kan jag säga, men jag är himlans nöjd!! Kram till dig!

2007-05-04 @ 16:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0