Jag - förgiftad

Jag har tänkt på en grej. Hur farliga är egentligen diskmaskinstabletter?? De är så farliga att man inte får nudda dem med sina fingrar när man droppar ner dem i maskinen, för då kan de irritera huden står det på förpackningen. Istället måste man knöla och hålla på med pappret som sitter på och försöka få tag i det i stället och hålla i pappret när man släpper ner tabletten i maskinen. Jag (och Tomas) äger en bänkdiskmaskin (fast, Gud förbjude, den står absolut inte på nån bänk och fular sig, utan jag har offrat ett skåp och ha den i, och tagit bort skåpsluckan). Vad jag tänker på är ju att det inte finns nårra tabletter i affären som är gjorda för mindre maskiner, utan vi måste köpa de som är för de stora. De diskar ju mindre disk och hela tabletten borde inte gå åt. Tänk om det finns massa tablettrester kvar på vår disk! Det kommer innebära att Tomas och jag väldigt (VÄLDIGT) snart är förgiftade av diskmedel eftersom vår lilla diskmaskin är igång typ jämt, eftersom jag inte orkar handdiska nån ting. Då kör jag hellre maskinen tre-fyra gånger per dag! Om jag en vacker dag slutar att blogga så vet ni varför. Jag har antagligen dött av maskindisktablettsförgiftning!

Ops!!! Kolla vad jag hittade när jag googlade runt. Jag är med all säkerhet förgiftad!!!!!!!!!!!!!!!! Man ska tydligen dela sina tabletter när man diskar och spara den andra halvan tills nästa gång. Men vem fan orkar hålla på med det?? Öhh..kanske borde pallra mig iväg till närmsta doktor. Jag börjar få lite ont i huvudet.. Och vänta...Känns det inte precis som att magen liksom är förgiftad......??


                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0