Livsfarligt glaskross

För ett tag sen köpte jag en jättefin vas med en hoya i. Tyvärr har den fina blomman dött. (fråga mig inte varför..) Därför stack jag till blomsteraffären där jag inhandlade vasen och blomman (såldes komplett) igår för att försöka få tag på en ny blomma, men tji fick jag. Blommorna såldes inte ensamma utan endast tillsammans med vasarna. Och eftersom jag redan har vasen var jag inte så sugen på att köpa en ny. (jävla sätt egentligen, det måste ju vara fler än jag som tar död på blomman...) Därför kom jag på den grymt "smarta" idén att fylla vasen med rosa glaskross som inhandlades i blomaffären. Sagt och gjort. Förrut satte jag mig för att fylla i stenarna i vasen (efter att ha diskat den, som var skitsvårt för jag hade ingen lång diskborste, men jag löste det med tvålull och en flugsmälla). Nu har jag glaskross på hela golvet i köket. Jag vågar inte gå tillbax för att se hur illa det ser ut.. Har varnat Tomas men jag vet inte om han hörde. Han sitter och kollar på film och käkar pensiogodiset bridgeblandning. Jag har skurit mig på hela händerna efter att ha försökt att fånga upp glaskrosset...

Aja.. Här är i alla fall resultatet....

                                         

På bild ett är bara vasen med det rosa glaskrosset. På bild två är mitt (vårt) sovrumsfönster som numera förgylls med en vas med rosa stenar. Lova att påminna mig om att snarast fixa en ny hoya. Jag saknar den redan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0