Min lön är Borta. Gone. Försvunnen.

Näe!! Mina surt förvärvade slantar från förra månaden har kommit bort. Just nu är jag irriterad!!! Fick min lönespec idag med de pengar jag har jobbat in i april (får ut pengarna månaden efter). Vad nu?? De har missat mig att betala för en hel vecka plus en lördag?? Ja det gäller att vara supernoga när man granskar sin lönespec!! Kastar mig på telefonen till löneavdelningen på företaget:

Jag: Hej det är Åsa som jobbar i butiken!

Lönetanten: Nä men hej Åsa!

Jag: Jo du, ni har missat att betala mig för en HEL VECKA som jag jobbade i april!!!!!!!

Lönetanten: Va? Oj då. Jaha då har inte din chef lämnat upp stämpelkortet till oss. Vänta ska jag se efter. Men du har ju fått din semesterersättning i alla fall. Det var väl bra??

Jag: Ja, men jag MÅSTE ha de andra pengarna nu åxå. Semesterersättningen ska jag spara till sommaren!

Efter mycket lång väntan.....
 
Lönetanten: Näe du, det ser inte ut som att vi har fått det.. Ring chefen!

Jag: Det ska jag! Hejdå!

Lönetanten: Hejdå lilla vän. Hoppas att det ordnar sig!

Ringer chefen och är LITE småsur. (det är inte första gången detta händer, att min lön "kommer bort".

Jag: Hej! Det är jag. Det har strulat med min lön!!

Chefen: Jaha...Vaddå?

Jag: Jo alltså jag har inte fått den, den verkar kommit bort. En hel vecka faktiskt!!

Chefen: Okej, jag ska kolla.................(chefen rotar runt) näe jag hittar inte ditt stämpelkort här, de på löneavdelningen måste ha slarvat bort det. Men jag ska fixa det.

Jag: Ja för jag har ju jobbat veckan det ser du ju på schemat.

Chefen: Japp. Jag fixar detta!!

Jag: Okej. Hejdå!

Chefen: Hej hej.

Jag skulle inte sagt nått om det var en vanlig månad (eller jo, det skulle jag nog) men den här månaden får man typ 3 kronor från CSN, därför måste jag ha dessa pengar NU! Det är så himla typiskt att detta händer mig. Det är åxå typiskt att chefen och löneavdelningen skyller på varandra. jag undrar vem det är som slarvat bort mina pengar..

                       

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjena syrran :)
jag jobbade också extra på ett ställe där man ALDRIG fick pengarna i tid och som du skriver, man fick verkligen kolla lönepappret skitnoga för att kolla så att allt var rätt. Ibland kändes det som om de försökte fiffla med lönen med flit! Hoppas att du får pengarna i tid. Jag veeeeet, jag hatade också csn (mer än vanligt) i maj och juni! Inte alls kul att känna sig som en fattiglapp! Hoppas att du hinner få pengarna i tid! Håller mina tummar!
Dessutom: LYCKA TILL ikväll på mötet! Jag håller på dig och väntar med spänning på att få höra utgången.
Ha en bra fortsatt dag!
Kramkram!

2007-05-23 @ 13:47:10
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej sis!
Visst är det störigt. Som tur är löste det sig för mig ganska snabbt, men det är ändå dåligt. Företaget jag jobbar på är seriöst. Det kanske är skillnad om man sommarjobbar i en glasskiosk eller så, men man tycker ändå att det borde funka, hur svårt kan det vara att betala ut folks löner, likson!?!
Lovar att komma med en update om hur det går på mötet ikväll! Kram

2007-05-23 @ 15:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0