Ögonbrynsfixering

Jeez. Idag har jag haft en andra näradödenupplevelse på mycket kort tid! (ja, jag är mycket bra på att överdriva..) Jag har "glömt" att plocka mina ögonbryn på ett par dagar. Och idag på förmiddagen var jag hemma hos Jonas, vi håller på och skriver på vårt X-arbete. Går på toaletten hos honom, och God damn it, vilket bra ljus han har där. Ser vartända litet hårstrå. Till skillnad från hemma hos mig. Jag har inget fönster på min toalett, så det är alltid lite halvmörkt därinne. Men nu har jag verkligen sett hur det ser ut. Ändå brukar jag ibland gå ut på balkongen i fullt daxljus och plocka bara för att alla små hår ska synas. Så fort jag kom hem på lunchen nu så slängde jag mig ut på balkongen och fixade till mina bryn. Jag verkligen hatar när det inte ser okej ut. Jag har väldigt mörka bryn av sig självt utan att jag behöver färga dem så det syns väldigt tydligt. Detta är inte okej. Jag får aldrig mer slarva med detta. Det är ett löfte.

(Åhhh vad jag saknar min ögonbrynsplockerska som jag hade när jag bodde i stockholm. Då höll hon till på Djursholms torg, vet inte om hon finns kvar idag, men Gud vad hon var bra!! Riktigt grym på att plocka bryn, billig med, typ 50 spänn, här i stan tar de 125 kr för ett plock, på tok fördyrt!!)

                                              image63


Statment 1: Jag måste plocka mina bryn oftare.

Statment 2: Jag måste sluta säga Gudsord hela tiden. Det är skitjobbigt när jag hänger med några som är kristna. Då får jag bita mig i tungan typ åttio gånger för att inte förolämpa dem hela tiden, genom att missbruka Herrens namn, som det så fint står i The Holy Bible: 2 mos 20:7 Du skall inte missbruka Herrens, din Guds namn..
(Ja, jag ska bli religionslärare så jag har mucho koll på sånna här onödiga prylar, typ som bibelcitat......)

(nej, det är inte mitt ögonbryn på bilden, däremot har jag en sån pincett (rosa) som är på bilden, de är bra faktiskt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0