Sega dagen går vidare

Är fortfarande grymt trött. Har inte åstadkommit nånting vettigt alls idag, och jag funderar på att inte göra det heller. Ska slänga mig i soffan och kolla på en film tror jag. Har ont i huvudet. Inte ens cola light hjälper, och det brukar alltid hjälpa mig dan efter. Aja, jag vet att jag mår som jag förtjänar. Ska i alla fall försöka fixa ihop en middag tills Tomas kommer hem. Han har varit borta hela helgen, så jag tycker att han förtjänar ett bättre mottagande än en flickvän som ligger i soffan och tycker synd om sig själv. Och vad kan då vara bättre än en middag?? Ska fixa till en supergod och jättelätt tacogratäng. Man steker köttfärs, har i tacokrydda, krossade tomater, dijonsenap, örtsalt och lite annat, sen lägger man röran i en ugnsfast form och sticker i tortilllachips, toppar med lite mager riven ost och så in i ugnen en stund. Servera med en stor sallad. Det är gott och lätt. Shit vad hungrig jag blev...har inte ätit nått än idag......

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Maud!

Jag blir alltid så glad när du publicerar lätta och smarriga recept. Trots en mätthet som heter duga blir jag riktigt sugen på din gratäng! Det verkar iaf som ni hade en jättekul kväll igår. Härda ut kvinna, härda ut! :)

Kramkram

2007-05-06 @ 16:17:58
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej!
Ja det var en toppenkväll igår! Receptet är verkligen urenkelt och blir jättgott så det måste du bara prova. Vill du ha en mer utförlig beskrivning kan jag fixa det.... Kramiz

2007-05-06 @ 16:43:23
Postat av: jennie

Oj herre alltså, det lät ju skitsmarrigt!! Nu blev jag jättehungrig!!

2007-05-06 @ 17:39:08
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: jennie

Jag blev så inspirerad av dig att jag plockade fram färdig tacoköttfärs från frysen och kokade upp, hällde i lite tomater och in i ugnen med ost och chips. Sallad till det. Det var jääääättegott och nu är jag jäääättemätt!!!
Tack Åsa!! Massor av kramar till dig!

2007-05-06 @ 19:34:44
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Åh vad roligt att man kan inspirera nån! Vad glad jag blir!! Visst är det superenkelt?? Kram

2007-05-07 @ 08:38:42
Postat av: jennie

Ja, jätteenkelt (speciellt som jag redan hade färdig köttfärs)!! Det är roligt att få lite nya tips, det blir så lätt att man alltid äter samma saker om och om igen. Och det blir ju såååå tråååååkigt...
Hoppas du lyckas vara effektivitetskvinnan nu under eftermiddagen, kramar!

2007-05-07 @ 15:38:20
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0