Skadeglädjen är den enda sanna glädjen

Det blev en mycket kort visit hos "min lilla vän" men visiten medförde äkta skadeglädje. Drog med henne ut på en liten promenad, och vem möter vi, om inte ett GAMMALT date-X till mig long way before Tomas. Han var inte riktigt snäll mot mig (date-Xet alltså). Trodde att han "var någon" (tror det fortfarande tror jag..) Men nu till saken, han börjar minsann bli TUNNHÅRIG. Ahahahahahaaa.. Det kan han ha den idioten. Han som hade så fin kalufs när vi datade har nu gått och blivit flintis. Det kan du ha, tänkte jag och fyrade av mitt allra bästa leende mot killen. Innerst inne så höll skadeglädjen på att bara bubbla upp genom hela mig, men jag höll den inom mig tills vi passerade och skrattade sedan hela vägen hem.

Okej, detta var inte särskilt moget av mig. Jag veeeeeet. Men ibland är faktiskt bara skadeglädjen den enda sanna glädjen och detta var just ett sånt tillfälle. Jag har skrattat många gånger åt mina X och ångrar inte en gång att jag lämnade nån av dem. En av dem har verkligen kommit långt i livet. Sitter i ett gammalt fallfärdigt hus med två ungar och en fet fru och ett riktigt underbetalt jobb. Ja han har verkligen gått ner sig... Som kompis Jenny en gång sa:

"Se det som att han gjorde dig en stor tjänst den där kvällen han var otrogen mot dig. Det kunde för fan vart du som satt i den där fula stugan, men det ska du veta, jag hade ALDRIG tillåtit det!!".

Ja, han var otrogen mot mig, och ja det var jag som stormade ut från förhållandet och drog iväg till Stockholm ett par år för att slippa honom, och sen när jag kommer hem så sitter han där och ser ledsen ut i sitt fula ruckel. Det kan du ha ditt dummo!!

Eller ett annat X till mig. Vi kan kalla honom bäbisen. Han hade enormt svårt att klippa banden med sin mor. Ringde henne hela tiden och höll på. Okej, jag ser inte ner på alla som har starka band till sin mor eller far, men för Guds skull, när morsan stormar in i lägenheten med hemmagjorda köttbullar och nystruken tvätt mitt under.. ja ni fattar, då känns det allt annat än bra. Inte hade han körkort heller. Jag menar inte att alla MÅSTE ha det, men har man det inte ska man inte ta för givet att alla andra som har körkort ska ställa upp och skjutsa överallt. Men det gjorde han. Ringde sina kompisar och bad och bönade att de skulle köra honom. Det var fan pinsamt. Väx upp, karl och skaffa dig kortet! Betedde sig som ett förvuxet barn, det var precis vad han gjorde, inte lustigt att jag inte stod ut.. Undrar om han någonsin kommer att träffa någon. Möjligtvis nån äldre tant som har behov av att ta hand om någon...

Eller en annan kille som jag hade ett tag. Han lyssnade på massa skitsnack från två blåsta brudar och sen var det förhållandet förstört. Men det är inte heller nått jag sitter och gråter över. Killen jobbar som bonddräng på en gård i Eksjö idag, och det känns inte direkt som my cup of thea...

Näe, jag är glad att det på ett eller annat sätt tog slut med alla dessa los idiotos så att jag var singel när jag stötte ihop med min sambo den där sommarnatten för ungefär fem år sen. Att han ville ha mig trots att jag var så full och kräktes på hans skor, det är fortfarande en gåta för mig, men jag är så tacksam att han inte bara vände och sprang...


                                          Jag älskar dig, Tomas.....


Ops, detta blev visst ett inlägg om några av mina X, det var inte alls meningen, men nånstans fanns där tydligen ett behov av att skriva av sig, och det har jag verkligen fått göra nu. Gud vad skönt!

Kommentarer
Postat av: jennie

Härligt, Tomas måste verkligen älska dig(annars blir man liksom inte intresserad av en skitfull spyare)!! Nu när du har känt dig lite nere idag kan du väl tänka på det, att du har en kille som avgudar dig. Det är inte illa!!
Kraaaam!

2007-05-02 @ 21:40:45
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Näe, jag försöker att tänka så ibland, för att muntra upp mig lite, och idag känns det faktiskt lite bättre med deppet.. Kram till dig!

2007-05-03 @ 12:43:36
Postat av: Nhea

Det finns många puckon där ute, tur att vi har lyckan att ha hittat ett guldkorn trots allt...

Puss på dig!

Ps. Väntar med spänning på Blondie bilder!

2007-05-03 @ 15:29:44
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Åsa

Åhh.. Jag lovar att blondiebilder kommer att komma. Väntar bara på ett bra tillfälle..(och att sambon ska ladda batteriet i digikameran, tydligen ett jobb som tar väääääldigt lång tid...) Kram kram

2007-05-03 @ 17:58:28
Postat av: Nhea

haha, har du inte lärt dig att en "riktig" kvinna reder sig själv... Annars får man inte göra annat än att vänta när man lever med en man...

PUSS PÅ DIG!

Önskar dig en SUPERHELG!

2007-05-04 @ 07:49:57
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0