Skrikande ungar på Ica

H.e.r.r.e.g.u.d så mycket folk det var på den lokala stormarknaden idag. Jag var påväg att vända och sticka till lilla dyra närbutiken istället, men insåg att det skulle vara lika jobbigt, därför stred jag med ungefär 78000 andra människor om att få handla min mat. Detta var skitjobbigt:

ο hitta parkeringsplats nära ett sånt där skjul med kundvagnar. Detta gjorde att jag fick gå 4 kilometer typ, från min parkering och in i butiken...

ο panta mina returflaskor. Var det bestämt att ALLA skulle panta sina flaskor idag eller? Mammor med barn som vill turas om att stoppa i flaskorna så att det blir jättejobbigt och barnen börjar gråta för de vill stoppa i hela tiden, och inte låta lillasyster göra det och det tar superlång tid. För jösse namn det är bara nårra flaskor som ska stoppas i ett hål. Vad fan är det för roligt med det????

ο alla scannarna höll på att ladda. Varenda människa handlar ju med blipper idag. Det tog skitlång tid. Men jag trängde undan alla som försökte och så väntade jag tålmodigt på att en scanner skulle "ladda klart". Den som väntar han (hon) får!!!

ο det anordnades nån form av lilla melodifestivalen på stormarknaden. Vad fals? Finns det ingen bättre plats att ha detta evenemang än inne på ett Ica? Dit går ju folk för att handla, inte för att lyssna på små barn som sjunger falskt och behöva trängas med barnens föräldrar som är så stolta att de spricker.

ο några av de saker jag skulle handla var slut!


              

(människorna på bilden är inte samma människor som jag trängdes med på MAXi. Inte bilarna heller för den delen....)


Nu måste jag sätta mig ner och vila ett tag innan vi sticker iväg på grillfesten. Det är så jobbigt att handla!

Kommentarer
Postat av: F

Nog värsta dagen av alla att handla på idag... klämdag då alla tagit ledigt.

2007-05-18 @ 22:41:48
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jo jag märkte det. Hade typ glömt att det var klämdag och en sån dag som alla tar ledigt på...

2007-05-19 @ 10:56:51
Postat av: Nhea

Ha,ha! Känner igen mig så väl i din berättelse! Jag brukar förvandlas till "bitchen med kundvagn" å krånglar mig fram genom de mest yra familjerna! Tacka vet jag ica klockan 20, då snorungarna lagt sig! Kram

2007-05-19 @ 11:13:08
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja jag tror att jag ska satsa på det nästa gång. Annars är ju ett alternativ att köra över dem med kundvagnen. Fast då får man väl en hop arga föräldrar efter sig... Kram till dig!

2007-05-19 @ 15:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0