Snuskiga pizzerior

Nu kräks jag snart! Allvarligt alltså!! Läste just i tidningen om en pizzeria som Tomas och jag "brukar" handla på. (inte för att vi käkar pizza särskilt ofta, men de gånger vi gör det har vi brukat köpa där). Jag kommer aldrig ALDRIG mer att sätta min fot på den (smutsiga) pizzerian nått mer. Var så säker. Läste om både den ena och den andra snuskigheten i tidningen. Vår lokaltidning är minsann inte rädd för att hänga ut de små pizzeriorna som inte sköter sig med namn i tidningen. Bra där. Pratade med Tomas direkt i telefonen:

Jag: VET DU VAD JAG NYSS LÄSTE! FY FAN JAG KLÖKS OCH KRÄKS SNART!!!

Tomas: Skrik inte. Vad har du läst?

Jag: Jo att ----pizzerian har blitt anmälda för snusk, tydligen har några blivit magsjuka efter att ha ätit där. Sen hade de hittat både den ena och den andra bakterien i pizzasalladen. Ja du kan ju gissa vilka, men det har med DÅLIG handhygien att göra.

Tomas: Åhh fan, fy fan vad äckligt.

Jag: Jag veeeeet! Vi ska ALDRIG mer handla där!!!

Tomas: Ja men de har ju billiga pizzor.

Hrm. Undar vad det kan bero på? Kanske för att de ska kunna få sälja några över huvud taget. Näe fy. Fram med hårdare krav på handhygien på alla Sveriges pizzerior. Ska det vara så jäkla svårt att tvätta sig om händerna efter ett toabesök/efter att ha snytit sin snoriga näsa? Ehh.. jag tror inte det, det får typ ettåringar lära sig på dagis!! 


                                               image136

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0