Vote for Åsa

Idag har jag startat en liten kampanj. På onsdag har vi årsstämma med vår bostadsrättsförening. Jag kandiderar till posten som ordförande i vår (super)lilla förening. Jag har kommit på att det skulle se grymt bra ut i mitt CV om det står att jag är/har varit ordförande i en bostadsförening. Ni vet sånna grejer är seriösa grejer och det är inte att leka med. Jag måste samla serri-poäng till mitt CV så det står härliga till. Därför har jag dragit igång en liten kampanj. Men med all säkerhet kommer det inte att bli särskilt svårt att vinna. Jag är nämligen den enda som "vill" vara ordförande!!! Haha! Så lätt det går att samla vuxenpoäng!!!

Min sambo Tomas har inte ett lätt jobb. Han sitter i valberedningen. Att vara med i en valberedning är typ det värsta man kan vara! Man får slita skitmycket för ingenting. Ingen vill vara på nån av posterna, så han har fått gå runt och tjata och böna och be men ingen vill. En tant i det andra huset (det är två hus som hör ihop i samma förening) blev förbannad på Tomas när han presenterade sig och sa vad han skulle! Tanten blev typ rädd för Tomas och skickade iväg honom och innan han ens hunnit säga adjö hade hon dragit igen dörren. Jag skrattade så jag höll på att dö. Tomas är typ världens snällaste.

Nu måste jag gå. Ska fixa några valplakat och hänga upp på balkongen!!!


Kommentarer
Postat av: jennie

I vote for you!!! Var ska man skicka sin röst?

2007-05-22 @ 12:58:31
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Du kan skicka det till [email protected]

2007-05-22 @ 13:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0