Äntligen fredag

Ops! Dåligt med bloggande idag (som vanligt känns det som, och ändå har jag varit ledig idag). Har tillbringat dagen med att rensa ur, plocka fram lite höstkläder och stryka ett helt berg med tvätt, bara för att det ser liksom snyggare ut när det ligger där struket, än om det är helt skrynkligt. Det gillar jag inte!

I eftermiddag har Tomas och jag varit ute på tur. Kollat på lite nybyggda hus. Så fina allihop. Vi känner att vi börjar bli lite sugna nu.. Eller ja, det är väl mest jag, Tomas har varit sugen på ett hus i typ tre år, men han har snällt fått vänta på mig. Men nu känns det äntligen som att vi kan vara där. I husstadiet. Ihhhh. Det liksom pirrar lite i magen och känns lite neröst. Nu ska vi bara hitta nått som passar oss båda. Jag drömmer om en gammal 20-talsvilla i trä med punchveranda, medan Tomas vill helst ha ett helt nytt hus. Det kan ju vara bra med ett helt nytt hus, då får man ju precis som man vill ha det, men nya hus kan ALDRIG få den charmen som ett gammalt hus har. Dessutom tar det ju år att få en snygg trädgård i ett nybyggt hus, det gör det inte om man flyttar till ett gammalt...

Ikväll blir det hemmagjord tacopizza och en film (Beck - Den svaga länken, Tomas och jag har ju en fabläs för svenska polisthrillers). Vi har inte hunnit umgås så mycket på senaste tiden. Inte har vi ätit ihop heller på typ två veckor. Så det ska bli mysigt att umgås lite ikväll. Även om det är filmtittande som gäller...


            Ha en mysig fredagkväll!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad roligt med hustankar! Men det är svårt det där med nya eller gamla hus...praktiskt med att få allt som man vill, men det är ju precis som du säger, charmen då? Vi bor i ett gammalt hus, som det faktiskt går att få som man vill...så jag röstar på ett gammalt! Kraaam!

2007-09-21 @ 20:30:34
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej!! Ja det är ju som du skriver, att det går att få ett gammalt hus som man vill ha det, bara det att det kommer ta lite tid om jag känner Tomas och mig rätt. Men gamla hus är verkligen mysigast!! Kramar!

2007-09-22 @ 10:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0