Frågestunden

Ops! Var visst borta lite längre än planerat!! När jag gått ner, låst upp cykeln och cyklade över parkeringen ser jag att Tomas har lämnat bilen hemma!! (antagligen åkte han med sin far till skogen) Gud så bra. Vände om och gick upp och hämtade bilnyckeln (ja alltså jag ringde till Tomas och kollade så att det var okej att jag tog bilen) sen körde jag en liten liten sväng och hoppsan, så var jag hemma hos älskade mormor och hade bjudit in mig på fika. Men nu är jag i alla fall tillbaka och ska svara på alla frågorna som jag fått. Okej, då kör vi!!!


Hur träffades du och Tomas?
Tomas och jag träffades på ett ställe som heter Strand i Borgholm, Öland. Jag var askalas och spydde på hans skor. Ändå gav han mig sitt nummer!! Jag var helt förvånad måste jag säga. Det var inte så att jag sattsade på att ge ett gott intryck första gången vi träffades!! Hade partajat med några brudar som inte direkt är kända för att ta det lilla lugna, och man blir ju som man umgås. Och jag blev fulla alltså....

Söker du lärarjobb nu också eller ska du satsa på ditt nya jobb nu?
Jag har tänkt mig att jobba på mitt nuvarande jobb ett tag. Vill jobba så pass länge att jag har rätt till a-kassa om jag skulle bli arbetslös. Ser dessutom sjukt mycket fram emot att få semester nästa sommar redan!! Jag kommer antagligen att jobba kvar där ett tag!!!

Bor ni i hyresrätt eller bostadsrätt?
Vi bor i en bostadsrätt som Tomas har pröjsat för!!

Stugan på Öland som du pratar om ibland, är det din och Tomas stuga?
Sommarstugan är Tomas mamma, men vi är grymt tacksamma att vi får låna den ibland för det är så mysigt där!!

Läser Tomas din blogg?
Ja, tyvärr. Det känns inte som att jag riktigt kan outa mina inköp längre ;o) Tomas tycker att jag handlar ALLDELES för mycket.

Läser dina vänner din blogg?
Ja det gör dom. I alla fall några av dem. En del av dem lämnar till och med fotspår ;o)

Vad var ditt drömyrke när du var liten?
När jag var liten ville jag bli flygvärdinna. Ja det är sant. En del av mig vill nog fortfarande det. När jag var på anställningsintervju för mitt nuvarande jobb så ställde de frågan vilket yrke jag kunde tänka mig förutom lärare då såklart, och det arbete jag har nu. Jag svarade flygvärdinna. Killen som intervjuade hostade till lite och kollade lite lustigt på mig, men vad fan, det är nått jag skulle kunna tänka mig och det står jag för!!

Har du varit med på tv någon gång?
En gång har jag varit med på TV4s lokalnyheter. Det var för 100 år sen när jag gick på högstadiet och de kom och skulle göra ett reportage om vår kamratstödjargrupp som vi hade på skolan. Jag var väldigt engagerad i den under hela högstadiet för jag var en av dem som var med och startade upp hela verksamheten på min högstadieskola. Fick dessutom träffa Laila Freivalds som var där i egenskap av minister. Antagligen var de mer intresserade av att göra ett reportage om henne...

Hur länge har du och Tomas varit ett KP? (kärlekspar)
Tomas och jag har varit tillsammans i lite mer än fem år!!!!! (lycka)

Trivs du på ditt jobb?
Jag trivs skitbra på mitt jobb. Det är jättetrevliga människor och bra atmosfär. (gud så helylle det där lät då...)

Kan man få se en bild på Tomas?
Jag har länge tänkt på om jag ska visa en bild på Tomas eller inte, men det ska vi väl kunna ordna. Lovar att en bild kommer komma inom snar framtid på min kära sambo!!

Vilka är dina favoritfilmer?
Guuud vad svårt... jag vet inte riktigt, men en film som jag kan se skitmånga gånger är Can´t buy me love med han som är med i Grey´s anatomy nu. Sen älskar jag Grease (1). Kollade på den varje dag när jag var liten, typ..

Vad har du för musiksmak?
Jag lyssnar på det mesta som spelas på radion. Men allra kärast är jag i Sahara hotnights!!!!

Vill du gifta dig eller är du en sån person som inte vill gifta sig?
Jag vill ABSOLUT gifta mig!! Helst igår!! Tyvärr har Tomas och jag lite svårt att komma fram till vilket efternamn vi ska välja. Därför har vi liksom kommit i ett dödläge kan man säga. Han vill typ att jag ska skriva på ett papper där det står att jag tar hans efternamn när vi gifter oss. Ehh... I don´t think so!! Han heter typ Sveriges vanligaste efternamn och det har jag inte direkt lust med. Tomas menar på att hans pappa skulle bli ledsen om vi inte tog deras efternamn men hey, det är ju inte som att det är värsta släktnamnet som nån gammal gammelfarfar har kommit på på 1700-talet. Det är ju ett vanligt svensson-efternamn.

Vad ska dina framtida barn heta? (Om du nu vill ha barn?)
Barn ja, klart jag vill ha nårra små knoddar!! Helst en av varje... Såklart, men det vill väl alla. Om jag får en tjej ska hon heta Leonie eller Alvalie (Tomas är INTE med på något av dem. Han tycker att det inte låter riktigt klokt) och om jag får en pojke ska han heta antingen Victor eller Axel.

Puh!! Nu har jag svarat på alla frågor. Hoppas att ni är nöjda med svaren!! Passar även på att önska alla en fin lördagkväll!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0