Min helg

Ojsan! Nu har jag varit borta från bloggen alldeles för länge igen. Aja, inget att göra åt, har varit lite upptagen...

Fredag

Jobbade på hela dagen. Var sjukt skönt att sluta vid 18-tiden. Stressade iväg som en galning för att köpa en liten blomma till Jenny som jag skulle till på vinlotteriet. När jag har fixat blomman och är halvvägs hem (på cykel) kommer jag på att jag har glömt kartongen på jobbet som jag skulle slå in Jennys present i. F**k. Det var bara att vända och cykla tillbaka genom alla trafikljus som såklart visar rött hela tiden, och springa upp och hämta kartongen. När jag kommer hem är klockan typ tjugo över sex, så jag kände mig grymt stressad. Som tur var kom Camilla precis förbi för vi skulle ha sälle bort till Jenny så jag satte henne på att slå in paketen åt mig så att jag kunde fixa iordning mig. Kvällen var grymt trevlig och jag vann första pris i vinlotteriet.

Däremot var det inte så kul att komma hem. Massor av grabbar som har fixat middag och druckit öl och sen bara lämnat allt för att sticka in till stan och partaja. Snäll som jag är röjde jag upp allt innan jag skulle gå och lägga mig. Klarar fan inte av att se all skit, det är ju skitjobbigt att gå upp på morgonen och se hur stökigt det är, nej då är det bättre att röja på kvällen...

Lördag

Tomas födelsedag!! Tänkte att jag skulle vara lite snäll mot älsklingen och inte väcka honom med min skönsång allt för tidigt, så när jag vaknade vid åtta gick jag ut och la mig i soffan och läste lite i en bok. Tydligen var Tomas redan vaken. Två gånger var han uppe och smällde och drämde på toan så att jag skulle fatta att han var vaken och ville att jag skulle komma in och sjunga för honom och ge honom hans presenter *fniss*. Lördagen spenderades sedan med att åka runt och kolla på bilar. Vi ska nog köpa en bil ihop, jag och Tomas. Känner att det börjar bli dax för mig att investera i en bil. Antingen köper vi en ny eller så ska jag köpa in mig på Tomas volvo..

Orkade inte baka nån tårta (första gången i hela mitt liv som jag KÖPTE en tårta istället för att greja en själv. Men jag kände bara att jag orkar liksom inte stå och fixa en tårta) så vi var på bageri och köpte en prinsesstårta. Fixade även med käket till födelsedagsmiddagen. Tomas hade fått bestämma käk. Det blev soyamarinerad fläskfilé med potatisgratäng, varma grönsaker och fetaostcreme. Det var Tomas föräldrar, mina föräldrar och min ena bror som var här på middag igår. Tomas blev jätteglad för sina presenter.

Söndag

Idag har vi varit och hälsat på Tomas lilla farmor. Hon har fått flytta till en ny lägenhet och jag hade inte varit där än för att se hur den såg ut, så det passade att åka och hälsa på henne idag. Hon blev jätteglad över att vi kom, och sånt värmer ju alltid. När vi skulle hem tyckte Tomas att det var en skitbra idé att köra värsta skogsvägen hem istället för gamla vanliga E22an. Att åka till/hem från Tomas farmor brukar normalt ta ca 50 min - 1 timme. Idag tog det typ två timmar hem. Dessutom blev jag skitillamående av alla kringelkrokar på vägen att jag trodde att jag skulle spy rakt ut. Inte blev det bättre av att Tomas tvärnitade mitt i skogen och skrek "KOLLA, KOLLA DÄR ÅSA!!!!!! EN ÄLG!!!!!!!!!" Men vad fan behöver du nya glasögon eller?? Det är ingen älg det är en stor stubbe. *fniss igen*. Tomas behöver nog allvarligt gå och kolla sin syn...

Nu är vi i alla fall hemma och kvällen ska tillbringas framför TVn. Ska kolla på Ensam mamma söker, som jag inte riktigt har bildat mig nån uppfattning om än, antagligen tycker jag att det är ganska töntigt program. Sen ska jag se På spaning med Bridget Jones som det var evigheter sen jag såg sist...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Lilla Åsa jag sitter verkligen och skrattar högt vid datorn när jag läser om dina och Tomas bravader!:)
Kramar Sofie

2007-09-09 @ 21:28:56
URL: http://www.blondinens.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha!!! Kul att man kan glädja nån ;o) Hoppas att allt är bra med dig!! Stor kram från mig!!

2007-09-10 @ 08:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0