Mormors USA-parfym

                         image343






Igår var jag som sagt hemma hos mormor. Min mormor är en riktig dam. Hon är jätteintresserad av både kläder och smink och tänker dagligen på sitt utseende. Mormor skulle aldrig drömma om att gå utanför dörren osminkad trots att damen är 76 år. Nej det skulle liksom aldrig hända. Jämt när man är hemma hos mormor är det skitkul att spana bland allt hennes smink och parfymer. Igår visade mormor mig en parfym som hon fått från hennes väninna Evy som bor over there, i staterna alltså. Fy f*n säger jag bara vilken hemsk parfym!!! Mormor ville inte ha den, därför undrade hon om jag kanske skulle kunna tänka mig den. Ehh.. nej tack!! Den luktade helt enkelt för mycket USA!! Alltså jag har inget emot USA men den här doften den doftar precis som typ USA, flaskan är dessutom helt tacky. Massa glittriga pärlor och en guldkork.. Ja den är liksom USA personifierad. Mormor sprutade lite på min hand för att jag skulle få känna den, och det ska jag säga, doften sitter i fortfarande trots att jag har skrubbat ovansidan av min hand jag vet inte hur många gånger. Sa till mormor att hon skulle slänga den. Hon hade redan försökt att ge USA-parfymen till mamma men hon ville inte heller ha den, tack gode gud för det. Köp aldrig en parfym som bär namnet Elisabeth Taylor.


(bilden är lånad från nätet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0