No more marktjänstservice från mig...

Ja jag är minsann upptagen nu för tiden! Upptagen med jobb! Känns viktigt och bra att säga det där "nä jag kan inte för jag jobbar då." (okej, finally, jag ska sluta tjata om jobbet vet att det blir tjatigt...) 

En sak som i alla fall är skitbra när man har jobb det är att man inte kan sköta alla marktjänster längre utan nu är det dela som gäller. Japp, ni hörde rätt. Kära sambo kommer numera att få dra sitt lilla strå till den här stacken för att allting ska fungera smärtfritt. Idag till exempel skrev jag bara en liten gullig lapp innan jag gick iväg att det vore himlans bra om maten var färdig tills jag kommer hem utsvulten och trött. Och gissa vad? Den var (nästan) klar. Fatta att jag blev överlycklig. Han gör så fina små framsteg, min älskade Tomas, att jag knappt tror att det är sant. (Jag ♥ Dig) Dock är det inte precis allt som herrn i huset har greppat.

Tomas: På fredag ska jag ha killmiddag. (för att Tomas fyller år)

Jag: Jaha vad roligt!!

Tomas: Jo så jag tänkte om du kunde fixa käk och tårta till oss.....

Jag:????? Var det inte du som skulle ha middag???

Tomas: Ja alltså snälla, menar jag.

Jag: Sorry grabben men fredag kväll är jag uppbokad ska på kombinerad inflyttningsfest/vinlotteri hos fröken Gunnarsson. Du får fixa käket själv...

Nu har jag fått höra på omvägar av kära Camilla, som bor ihop med Tomas bästa vän Micke att Tomas tydligen frågat Micke om han kan hjälpa till att fixa tacos till grabbarna på fredag. Alltså hjälpa till lite i köket fall inte Tomas fixar allt själv. Tårta antar jag blir en köpe. Men men.. Skitsamma det viktigaste är att "en bra karl reder sig själv". Sen hur han löser saker och ting är upp till honom.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0