Rally

Igår höllt jag på att dö en liten smula... Det var lillebror som körde hem från kalaset på landet igår. (japp min moster bor låååångt ute på landet i ett jättemysigt hus). Lillebror har ju som bekant alldeles alldeles nyss fått körkort. Herre min Gud, det är inte så roligt att åka med nån som precis har fått kortet...

Jag: Men nej, Ohhhh vad du kör fort!!!!

Macce: Ge dig!!

Jag: Mehh.. Tänk på att det är mörkt. Hjälp! Det kan komma upp en älg, en kanin eller vad som helst!!

Macce: Håll käften!!

Jag: Näe men nu får du sakta ner. Pappa säg till honom!!!!! (och min pappa har hamnat i nån slags rallykris, för han har chippat sin bil så att den går skitfort. Som värsta tonåringen. Jag skäms nästan för att pappa har gjort det. Men visst, det är grymt drag i pappas bil...)

Mamma: Ja, Marcus, nu får du köra lite lugnt. Tänk på att det är mörkt!

Macce: Men ÅHHHHHHHH!! Ge er. Måste ni sitta och klaga på den som nyss fått körkort. Som om ni skulle vara så jävla bra på att köra själva.

Då lägger sig pappa i:

Pappa: Ja för Åsa är ju bra på att köra, hon har aldrig krockat, fått fortkörningsböter, parkeringsböter eller blivit påbackad på en parkering........

Jag: Tyst!! Jag kör i alla fall sakta och säkert!!

Sen tjurade jag hela vägen hem och pratade bara med mamma. Det var vi som satt i baksätet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0