Beauty-tips

Nu, mina vänner är det dax för mig att hissa och att dissa!! Först vill jag börja med att dissa. För några veckor sedan gled jag in på Kicks (ni vet smink-kedjan) och frågade om råd efter en ny mascara. Det skulle jag inte gjort, för med mig hem fick jag Loreals Lash Architect carbon gloss (black). Och herre min je!! Den är inte bra. Svår att få på och svår att få bort om man inte vill att alla fransar ska ryka med samtidigt. Sitter som berget. Och det kan kanske vara bra i och för sig, men den här försvinner varken med varmt vatten, remover eller tom tvål som jag i ett desperat ögonblick provade (och det sved like hell). Nej, den mascaran tänker jag dissa big time!!!
 
                              image554
                                                        DISSAD!!!!!!!!!!


Och nu ska jag då hissa!! En lite otippad mascara som försöker att slå sig in på mascarahimlen. Nämligen Lumenes Blueberry Crul Mascara. En grym vardagsmascara med gummiborste. Köpte den på finlandsfärjan eftersom jag inte stod ut en minut till med kletet i Lorealförpackningen. En hiss för Lumenes nya blåbärsmascara!!!!


                                           image555
                                                      HISSAD!!!!!!!!!

Dessutom var det så bra att vi fick ett antal checkar som vi kunde använda oss av på båten. En del valde att köpa sprit och bli sjöfulla för dessa checkar, medans andra, till exempel jag, valde att spendera dessa checkar i taxfreen och köpa smink!!! Äntligen har jag det i min ägo, Cliniques fresh bloom i färgen peony (no 01). Har gått och tittat på det och hållt i det ett helt år, innan jag nu äntligen slog till (jag tror tom att jag bloggade om detta förra våren). Nu kommer jag få härligt blossiga kinder hela våren och sommaren!!!!


                                     image556

Sen kan vi ju alltid låtsas att checkarna räckte till hur mycket som helst och även betalde ett Lancome Juicy Tube i färgen Marshmallow Electro (no 95). Eller så kan vi inte låtsas det, utan erkänna att jag fick lägga till några slantar själv. 

                          image557

(inte riktigt denna färgen, men jag hittade ingen liknande på nätet. Min ser i alla fall lika godisaktig ut som den på bilden, fast min är aningens ljusare.)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med om Loreal Carbongloss, har haft Lasharcitect förut och tyckt den var bra...testade Carbongloss och fick slita ihjäl mig..ska den vara vattenfast lär det ju stå...helt otroligt...använder tyvärr upp min partymascara istället från Dior som är bättre...men dyrare...=/ Härligt att du är tillbaka med lite skriverier, spännande med huset, hur stort är det och så? Kramar!

2008-04-18 @ 17:37:52
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja, jag frågade liksom i butiken, men hon sa att den inte skulle vara vattenfast, fast det verkar ju mer som att den är det. Inte bra!! Jag har verkligen längtat tillbaka till internet, så det är skönt att det har kommit igång igen. Huset är på 127 kvadrat, enplans i trä byggt ca 1990. Det känns superspännande och jag längtar skitmycket tills vi flyttar in!! Kramar

2008-04-18 @ 17:48:44
Postat av: Emma

Jag har också Loreal Carbongloss nu, för jag läste i VR att den skulle vara bra. Vid första försöket tyckte jag att den var riktigt grym och det såg nästan ut som lösögonfransar. Men nu blir jag inte klok på den, håller med om att den är jättesvår att få bort och under dagen så får man snygga svarta ränder på ögonlocken av den. Den färgar liksom av sig. Måste också skaffa ny mascara snarast! Kram o trevlig helg!

2008-04-18 @ 18:41:39
URL: http://emma881010.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vad bra att jag inte är ensam om att tycka att den inte är bra!! Skönt att fler håller med mig!! Trevlig helg du med! Kramar

2008-04-18 @ 20:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0