Ett annat sätt att kickoffa på

ÄNTLIGEN INTERNET!! Thank God, nu funkar nätet hemma hos mig igen. Jag tror ärligt att jag hade klättrat på väggarna fall det inte hade kommit igång!!

Vad ska jag börja?? I helgen var jag på Kickoff med jobbet. Det var en....upplevelse. Först var vi på en konferensanläggning ute på Lidingö och lyssnade på föredrag och hade olika workshops, och sen bar det av på Finlandskryssning. Herre min je alltså. Det var nog första och sista gången som jag åker på kryssning alltså. Jag sov 1 timme på ca ett och ett halvt dygn. Och då drack jag knappt nån alkohol alls. Bara nått glas vin. Mina kära medresenärer höll mig mer än gärna vaken. Några som gapade i korridoren så det ekade, en full hyttmedlem tillika arbetskamrat som söp bort sin väska innehållandes nyckelkortet och tyckte att det var en skitbra idé att banka och slå på dörren för att väcka mig så jag kunde öppna. Jag blev så förbannad, men det var mest för att jag var övertrött. Vi bodde lite blandat i hytterna med folk från olika regioner men som ändå jobbar på samma företag, och jag lyckas givetvis hamna med världens mest nevrotiska (hur stavas det??) människa som dessutom var stupfull OCH mörkrädd. Självklart hade jag släckt lampan när jag gick och la mig. När hon sedan kom inklampandes vid halvfemsnåret hittar hon inte lampknappen och sitter i mörkret en stund. Sen hör jag hur hon börjar gråta och går utanför dörren och ringer till en vän och säger att jag är värsta häxan och idioten som inte lämnat lampan tänd åt henne för kunde inte jag fatta att hon var mörkrädd. Ehhh...vänta ett tag.. Jag tror inte det. Själv låg jag och skrattade under täcket. Det kan hon ha tänkte jag!!! Dessutom verkade det som att jag fått sängen rakt ovanför den motor som lät värst och nästan hela natten låg jag vaken och övertygad om att denna resa skulle innebära Estonia 2. Det blev inte heller bättre av att en arbetskamrat drog Estoniaskämt hela middagen. Jag ska aldrig mer åka färja!!!

Och mina vänner, som om inte detta vore nog, ingen sömn på skitlänge och så. Dessutom drabbas jag givetvis av maginfluensa på bussresan hem!!! Jag säger bara, är det nån som vet hur svårt det är att hålla balansen och samtidigt kräkas på en toabuss som är en kvadratmeter stor??? Jag är fortfarande inte mig själv, trots att jag har varit hemma i tre dagar och bara legat och degat. Knappt fått i mig lite vatten. Trodde att jag skulle kunna gå till jobbet idag, men så fort jag reste mig ur sängen började det bubbla i magen så jag tror att jag får avvakta ytterligare. Tomas tror fortfarande inte på mig, utan tror att jag drabbats av världens värsta bakfylla bara för att jag åkt finlandsfärja. Men vad fan, vem är bakis i fyra dagar om man bara druckit ett glas vin och en Lennart???

Jag som nyss vart magsjuk. Det var ju inte alls länge sen. Jag fattar inte varför jag skulle drabbas igen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0