Helgen

En aningens groggy i huvudet idag. En aningens suddig blick i ögonen. Men annars....okej!! Det har varit en superkul helg. Ida kom runt halvelva igår. Då tog vi en prommis in till stan. Gick och spanade lite på alla fina vårsaker som har kommit in. Jag är så sugen på att köpa massa nytt. Inte kläder alltså, (eller ja, okej då det med!!) utan inredningsgrejer!! Men det får vänta tills vi flyttar till huset. Det känns inte som att det är någon idé att köpa massa nytt till lägenheten. Man vet ju inte riktigt fall man kommer att använda det sen... I alla fall, lunch käkade vi på stan. Sen promenerade vi hem igen. Tog det lite lugnt på eftermiddagen och fixade sen iordning oss för kvällens partaj. Först trodde jag inte att det skulle bli så många, men igår trillade det in några mess från fler girlisar som ville komma så vi blev nio stycken. Självklart drogs singstaret fram och det skrålades till både Lena Ph och Robbie Williams "Let meeeeee entertain youuuuuuuuu" som Jenny och jag alltid sjunger. En av tjejerna hade bestämt sig för att inte dricka så hon körde in oss. Vi trängde ihop oss i hennes bil. Som tur var hade vi köpt "förköp" på dagen så vi kunde glatt glida förbi kön och slippa stå där i regnet. Så skönt. Och så sticker det så skönt i ögonen på de som står i den där långa förbannade kön, de blir alltid lika sura. Slår aldrig fel hihi......

Idag är jag...trött. Ida åkte för några timmar sen. Själv har jag inte gjort nått vettigt alls. Bara suttit och glott på repriserna av Spårlöst (som jag grät, lilla tjejen som äntligen fick träffa sin pappa. Sånt klarar jag inte att se utan att tårarna rinner nerför mina kinder) och Rent hus. Fy vilken snuskpelle han var!! Ärligt så fattar jag att den karlen inte har nån tjej. För vem vill bo i en svinstia??

Nu ska jag rycka upp mig och gå ut på en promenad. Kanske inte så långt men i alla fall till lilla affären för att hyra film och inhandla lite ingredienser till kvällens middag, grekisk pyttipanna (fast jag kör med kycklingfilé istället). Längtar efter Tomas. Han har varit i skogen hela helgen. Ja det var ju inte så att jag körde iväg honom om det var nån som trodde det. Han lämnade frivilligt lägenheten inför tjejfesten igår.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0