Äntligen köksrenovering

Snormannen är fortfarande på besök hos oss så inatt tog jag mitt täcke och kudde och gick in och la mig i gästrummet för att få lite sovtid utan nån som ligger och hostar och nyser en i nacken hela natten. Känns sådär...

Idag drog jag i alla fall med Tomas på en tur. Var på Mediamarkt och bytte mina lurar till mobilen. Äntligen kan jag lyssna på musik igen när jag åker buss till jobbet. Ska bli så skönt!! Sen var vi på IKEA för att spana på bänkskivor till köket. Tyvärr visade det sig att dem de har på IKEA är 8 mm högre än de vi har nu så det skulle se konstigt ut med spisen. Men sen kom Tomas på att man kanske kan höja "fötterna" på spisen något så den kommer upp lite. Ska undersöka det. Annars hittade vi bänkskiva med passande mått på Bauhaus. Jag föll direkt. Tyvärr är Tomas inte lika övertygad. Men jag tyckte att den var skitsnygg. Högblank svart. Kan den bli bättre? Black Tulip heter den. Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha. Skulle passa super med kakelplattorna vi valt med. Tomas var ju inte så pigg så vi köpte inte idag. Dessutom måste vi fixa diskhon först, den ska vi köpa på IKEA. Om det blir bänkskivan på Bauhaus är det ändå ca 2 veckors leveranstid...

Sen fick vi åka hem. Tomas gick och la sig och jag satt och tjurade framför Harry Potter och den flammande bägaren dubbad till svenska (kan det bli värre) för att jag inte hade nått att göra. Då ringde bästa Jenny och frågade om jag var sugen på en fika i stan! Självklart. Åkte in till stan och mötte upp på ett nytt fik som var supermysigt. Satt och pratade om allt som hänt under jul och det var precis vad jag behövde. Tack Jenny för att du fyllde mig med energi. ;-)

Imorgon är det jobbdag. Ångrar nästan att jag inte tog ledigt men det är så dags nu. Känner dock att det hade varit skönt med några extra dagars ledighet.

Kommentarer
Postat av: Hilda

Svart, blank skiva lät assnyggt! Däremot misstänker jag att du kommer få torka av den varje dag eftersom det låter som att fingeravtryck och sånt riskerar synas rätt bra.

2008-12-29 @ 16:30:13
Postat av: Anonym

Sant. Där sa du nått. Värt att tänka på. Men den var fasen skitsnygg alltså!!

2008-12-29 @ 19:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0