Min helg...

                                        
         




Fredag kväll. Hem i fullt ös för att styla om och iväg till årets julfest med jobbet. Den blev till den roligaste kvällen på evigheter. Festen hölls på ett danshak där de även spelar dansband. Javisst, det är sant! Stället är ganska stort så det finns inte bara dansband utan annan musik med. Men vi hängde lite vid dansbandsgolvet (BlackJack spelade....). Gissa vad som hände? Jag blev uppbjuden till bugg av en kille (faktiskt snygg trots hans stora buggintresse) som var skiiiiiiiitduktig på att bugga. Jag hängde väl inte med sådär i alla svängar, men man får vara glad att pappa och jag har övat hemma i vardagsrummet nån gång för länge sen.

Kommentar från pappa: "Alltså ungdomar idag dom kan ju inte dansa! Ni måste ju lära er att bugga så att ni kan gå ut på ett riktigt dansställe, kom nu så övar vi".

Det var länge sen jag hade så roligt. Stannade till sist. Tomas fick komma och hämta. Eftersom jag inte druckit särskilt mycket alkohol på senaste tiden behövdes det inte många drinkar för att jag skulle bli go´och glad och ett ont knä kändes inte så mycket i fredags kväll som det har känts hela helgen sen....

Lördag. Tomas ska köpa julklappar. Jag följer med. Vi var runt hela stan. Först skulle vi ha tag på en lampa till hans cykellyse. Det var svårt att hitta. Sen gick vi på stan. Kollade runt lite men köpte inte så mycket. Efter det åkte vi till IKEA. Där var det mycket folk och många gapiga och skrikiga barn i vartenda hörn. Stannade till och käkade, men som vanligt så fanns inte det som vi skulle ha hemma så det får bli en tur till lite senare framöver. Varför är det alltid så??

Åkte till Bauhaus. Nu har vi äntligen bestämt oss för vilket kakel vi ska ha!! Jag har liksom fått glömma mitt 1000-kronorskakel och tänkt om lite, och jag tror att det här andra kan bli superbra. Till ett lite lägre pris / kvadratmeter med, och det är ju aldrig fel..

På kvällen var vi hos mamma för hon fyllde år igår. Skönt med en lugn lördagkväll efter fredagens bravader. Jag var faktiskt lite sliten. Det som var mindre bra var att min kjol gick sönder igår. Jag hade på mig en kjol med knappar framtill. Rätt vad det var som jag kollade till så sitter bara två knappar högst upp kvar och jag har ett minst sagt stort gap framtill på min kjol (pinsamt). Tre av knapparna hade lossnat. Detta resulterade i att jag fick engager både bror och hans flickvän i knappletande. Som tur var hittades alla knapparna. Men jag ska gå tillbaka med kjolen. Det var första gången jag använde den. Tänkt om jag varit ute eller nått. Det kunde ha blivit värsta storyn. Åsa på blottarstigen typ. Hua...

Idag har det mest blivit städ. Vårt så kallade schema har börjat knaka lite och vi är inte längre lika duktiga på att städa i veckorna som vi har varit nu under ett tag. Vi får ta och rycka upp oss igen för det är inte kul att ängna en hel söndag åt städ. Har i och för sig hunnit med lite soffhäng med glögg och reprisen av stjärnor på is, men ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0