När jag blir på dåligt humör

Klockan är runt 11. Jag har fortfarande pyjamas på mig och håller på och styr inne. Kokar lite xtra knäck eftersom den andra tog slut (!) utan att jag ens märkte det. Däremot har jag hittat knäckpapper på de mest lustiga ställen, men det behöver vi inte gå in på nu. Jag håller åxå på och städar och fixar för att få det julefint!

Då kommer Tomas och vill ha hjälp. Han har fått en gran som blev över, från vår fixiga granne, som vi kan ha ute i trädgården. Nu vill han ha hjälp med att fixa i ljusen. Och det är inte det lättaste. Jag klär på mig jacka och ett par skor och går ut genom altandörren. Vi börjar med att försöka få i ljusen på ett bra sätt. Vi lyckades igår med granen vi har inne. Tillslut får vi i dem. Tomas kopplar i sladden och råkar putta till altandörren lite extra. Ops. Den går i baklås. Och där står vi. Jag i oborstat hår, med pyjamas och en ful jacka. Nämen god jul så roligt det blev nu då!!! Jag blir förstås skitarg skitfort och börjar gorma. Vad ska vi ta oss till? Alla dörrar låsta. Tomas föräldrar har extranyckel men de är inte hemma utan i Oskarshamn. Jag är inte glad. Jag är arg. Som tur är när jag står där och gormar kommer Tomas på att grannen nog har en extranyckel till vårt hus och jag ber en liten och stillsam bön över att våra grannar ska vara hemma. Det är de. Tomas får nyckeln och öppnar. Jag stormar in som ett åskmoln och säger ingenting på en lång stund utan fortsätter med mitt julgodis.

Nämen glad 4e advent vet jag. Det här var min förmiddag.

Kommentarer
Postat av: Nhea

hahaha, skulle nog ha blivit lika arg jag, om det hänt mig men det var kul att läsa om någon annan =)



God Jul & Kram

2008-12-22 @ 18:02:02
URL: http://nheasmatobak.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja nu har man ju liksom fått lite distans till det men det var inte så kul när det hände hihi... God jul och kram tillbax

2008-12-23 @ 13:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0