sär skrivningar

Alltså det finns nått som stör mig mer än allt annat på denna jord. Yes, it´s true. Det är särskrivningar! Alltså finns det nått värre än det?? På mitt jobb är alla skibra på att särskriva. Idag fick vi ett mail från högsta chefen. Till och med i det fanns det särskrivningar. Jag sätter mig ner och skäms. Är det svenska folket verkligen så dåliga på att skriva att de inte ens kan sätta ihop orden?? Jag kan inte nog förklara hur mycket detta stör mig. På jobbet har nu jag och mina närmsta kollegor börjat reagera. Så fort det kommer ett mail med en särskrivning så ropar någon av oss till och genast kommer vi andra och kollar. Låter det stört? Ja det är det förmodligen.. Har nästan skrämt upp kollegan bredvid. Han kommenterar varenda gång han har råkat särskiva. "Ojsan, nu gjorde jag det visst igen.. Ops!". Ja så det kan gå!

Att läsa en offentlig handling, en uppsats eller en artikel med särskrivningar får mig att vilja ställa mig upp och skrika och gorma. Har folk inte fått lära sig nått i skolan???

Kanske skulle Sverige behöva en språkpolis? Kanske Reinfeldt kan anställa mig för att stoppa denna skändning av vårt skriftspråk innan det går för långt!

Not, jag har skummat igenom de flesta av mina inlägg och tyvärr har jag hittat en särskrivning som inte berodde på att jag har snubblat på tangenterna. Är det nån som hittar nån mer så säg mer än gärna till så att jag kan gå och hänga mig själv. Jag hatar särskrivningar. Hoppas nu att mitt budskap når fram och ut så att fler reagerar på detta avskyvärda användande!!!

Kanon bra om alla tar detta till sig och slutar att sär skriva. Det är ju skit jobbigt att läsa när inte orden sitter i hop ordentligt!!

// Språkpolisen

Kommentarer
Postat av: Anonym

vissa har språkproblem så de e svårt för oss som har de. ordena hoppar och då e de inte lätt att skriva rätt. heller. bara så du vet så e de inte alla som gör de med vilja, utan bara inte rår för det.

bra blogg

2008-12-05 @ 11:30:49
Postat av: Åsa

Absolut, det förstår jag helt klart!! Jag förstår att de finns de som har problem med detta, men att det skulle vara så många som särskriver idag, jag tycker bara att det blir mer och mer!!

2008-12-05 @ 15:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0