Jul, jul, strålande jul

                   



Jag är hemma igen!

julafton var vi hos mormor och morfar för att fira jul. Mormor gör alltid världens godaste julbord och ingen kan mäta sig med min mormors köttbullar så det var bara lyckat. Många fina klappar fick jag med så jag måste verkligen ha varit snäll i år. Bland annat fick jag en retro-radio, en ny alltså fast den ser ut som den är hämtad direkt från 50-talet och precis en sånn jag ville ha, pappa fattade direkt, sen fick jag böcker, Leilas bakbok a piece of cake trots att jag sagt fel till mamma och sagt att den heter Leila bakar, som programmet alltså. Vad tokigt det kan bli. Tur för mamma att hon bor granne med killen som driver Akademibokhandeln i stan... .Sen fick jag Ittalaskålen från Marimekko-kollektionen i frostat glas, presentkort på IKEA (kommer gå oavkortat till nya bänkskivor till köket), presentkort på Kicks, en vetekudde som man kan värma i micron, pyjamas + presentkort på skidjacka från Tomas, en kudde, musikhörlurar till min mobil, duk från Designhouse Stockholm, 2 stycken Margrete-skålar (den stora modellen) och mixerkannan så nu kan jag verkligen baka hur mycket som helst + en hel del annat. Senså fick Tomas och jag en del grejer ihop, bland annat plankor för plankstek och ett våffeljärn. Julafton var lugn och lyckad och sådär mysig som man vill att den ska vara. På kvällen åkte vi alla hem till mamma och pappa och så sov jag och mina bröder över där.

Juldagen startades med familjefrukost, det har vi inte haft på ett år typ, sen förra julen.  Efter det tog vi en låååång promenad i kylan. Efter lunch var det dax för mig att bege mig upp till Oskarshamn för att fira lite med Tomas familj åxå. Det var så mysigt att träffa alla där med och jag har lekt en hel del med tvillingarna. Det trista var bara att alla hade verkligen trillat dit i en envis förkylning så jag vet vad jag har att vänta mig. Stackars Tomas mår inte alls bra...

Idag har vi tagit det lugnt. Gått promenad,ätit gott och bara varit. I eftermiddag packade Tomas och jag ihop och begav oss hemåt. Jag har bäddat ner Tomas för han är inte pigg alls, har ont i halsen och är allmänt risig. Själv håller jag på och plockar bort alla timers som pappa satt på våra lampor... "man kan aldrig vara för noga när det gäller att hålla inbrottstjuvarna borta. Kan vi sätta den här radion på timer också tror du?" (pappa-citat). Eldar gör jag åxå för herregud vad kallt det är här hemma när vi varit borta ett par dagar. I vardagsrummet är det bara 15 grader.

Ikväll blir det lugn och skön hemmakväll framför Körslaget på TV för imorgon ska jag jobba. Jag ångrar lite nu att jag tackade ja när de frågade mig men vad fasen, det är bra betalt.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0