vad har hänt?

Okej, time för ett riktigt blogginlägg utan stress, även om internet hemma dröjer. Har cyklat hem till mamma och lånat hennes dator.

Shit vad tiden har gått fort. Sen vi flyttade in har det varit fullt ös. Vi har hunnit med att renovera vardagsrummet, meaning måla väggar, tak och köpa nya lister. Jag blev mycket nöjd. Sen har vi såklart packat upp (nästan) alla 78 flyttkartonger som vi hade. Jag är grymt tacksam för att mamma och farmor hjälpte till på flyttdagen och packade upp alla kökskartonger, diskade allt och ställde in i skåpen. Jag satte bara post-itlappar på skåpen där det stod vad som skulle vara i vilket skåp!!

Det har blivit mycket besök med. Precis när vi har fått på oss målarkläderna eller varit mitt uppe i någonting så har det plingat på dörren "nämen välkomna in, vill ni ha en kopp kaffe kanske??". Men det har bara varit kul med allt besök. Såklart att folk vill kolla hur man bor nu för tiden.

Det känns inte som vi bor precis i ödemarken även om det är en bit från stan. Vi bor mellan mamma och pappa och stan. Idag har jag cyklat hem till mamma och pappa och det tog en kvart, det borde ta ungefär lika lång tid till jobbet, så jag bor ju inte i världens ände även om det känts så varenda gång Tomas har kört iväg med bilen. Men herregud, jag bodde ju hemma, en mil från stan tills jag var 19 så jag ska väl överleva detta med.

Lite semester har vi haft med. Nu när det fina vädret äntligen kommit. Två dagar på stranden på Öland. Kan det bli bättre? Givetvis lyckades jag bränna mig så idag fick det bli paus, men imorgon blir det stranden igen. Jag hade grym tur med, efter att Camilla och jag tillbringat tisdagen på stranden åkte vi för att köpa en blomma eftersom vi var bjudna på grill hos ett annat par på kvällen. Jag gick in i en butik och hittade en bikini på rea. Värsta fyndet. När vi sedan skulle gå ut ur köpcentrat kände jag hur nått lossnade på min bikini som jag hade på mig. Spännet hade knäckts!! Fatta vilken tur att jag köpte ny precis innan! Det måste fan vara ödet alltså!!!

Ikväll är jag bjuden på middag till ett par goda vänner till mamma och pappa, ja de ska åxå med förstås, det är därför jag är hemma nu. Ska bli trevligt, de har två döttrar i min ålder och vi umgicks mycket förr men nu har vi inte setts på flera år så det ska bli superkul att träffa dem!!

Nu ska jag uppdatera mig på en massa bloggar som jag brukar läsa. Jag ligger en hel del efter om man säger så... Hoppas på att internet kommer i nästa vecka. Det börjar bli väl drygt det här!!

So long!!

Kommentarer
Postat av: Nhea

Ska bli kul att se bilder på nya paltset sen =)



Trevlig sommar!



Kram Nhea & Alice

2008-07-28 @ 16:26:17
URL: http://nheas.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej Åsa!

Vart har du köpt hus för någonstans?

2008-07-30 @ 20:58:35
Postat av: Åsa

Nhea: Ja eventuellt kommer det bilder på huset senare.. Jag och min sambo har delade meningar om att lägga ut det på nätet.. Han vill inte, medans jag vill visa hela världen!! Kram på er!



Jeanette: Vi har köpt hus på Björkenäs.

2008-07-31 @ 19:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0