Kalasfix

                



Äntligen få sitta ner! Jag är helt slut. Den här dagen har verkligen gått fort. Började med jobb och utbildning där inför den nya grejen. Mycket spännande. Efter jobbet cyklade jag in till stan och mötte upp Tomas för vi skulle till en viktighetsman och fixa viktighetspapper inför husköpet. (japp - idag igen. Jag kunde aldrig ana att det var så här många möten inför ett husköp!!!). Efter det åkte vi till stormarknaden och handlade allt till kalaset. Sen vidare till lilla butiken då de varken hade minimozzarella eller rucola på stormarknaden. Det var väldigt mycket som var slut. Efter det blev det hämtmat och sen ut i köket och förebereda kalaset.

Jag har gjort smörgåstårtan, men jag har inte garnerat den. Det stod att man skulle vänta med det till dagen efter, men helst skulle man göra grunderna dagen innan så att den får dra till sig lite och inte blir så torr. Har även bakat denna kaka.  Det såg så himlans enkelt ut när Leila gjorde den igår, men så enkel var den inte!! Dessutom var det skitsvårt att få plats med både kakan och smörgåstårtan i vår lilla kyl. Det skulle jag förstås ha tänkt på innan. I morgon ska jag dessutom baka bröd och göra den vanliga tårtan, som blir den där marängtårtan med lemoncurd som jag skrivit om tidigare. Nu ska jag snart sova!

Kommentarer
Postat av: jennie

GRATTIS på födelsedagen Åsa!!! Hoppas du och brorsan kan samsas och se till att njuta dagen lika mycket båda två och se till att ni får en helt fantastisk dag tillsammans allihopa!! :-) KRAAAM!!

2008-06-06 @ 09:25:35
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Åsa

TACK!!! Vad snäll du är. Ja jag hoppas verkligen på att det inte blir nått bråk utan att vi kan hålla sams på vår födelsedag!!! Kram tillbaka!!

2008-06-06 @ 11:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0