Mitt möte med en kunglighet

Nu är jag tillbaka i stan efter min snabbvisit i storstaden. I måndags träffade jag bästa Lina. VI gick på stan och spanade lite. Åkte hem till henne och jag bjöds på jättegod mat. Tack så hemskt mycket!!!!

I går var det då dax för mammas examen som skulle hållas på Silviahemmet ute på Drottningholm. Vi fick gå upp skittidigt för att åka från Karlaplan till Drottningholm. Som tur är, är min pappa skitbra på att köra bil så det var inga problem alls. Jag hade nog hellre gått och dött än att kört genom Stockholm på morgonen när alla är skitstressade för att komma till jobbet. Väl framme var det skitviktigt att man gick in och satte sig på sin plats och inte flyttade på sig för Hennes majestät drottningen skulle närvara. Och så kom hon, inskridande i lokalen och alla var tvungna att resa sig och stå upp när hon gick in i rummet. Sen började cermonin. Många fina tal. Sen fick mamma och de andra som läst mottaga brosch och examensbevis ur drottningens hand. Drottningen höll även ett litet spontant tal till mamma och de andra, det var inte alls planerat, men det var mycket fint.

Efter detta var det dax för fotografeing. Först var det en soffa som drottningen och några till viktighetspersoner, typ proffessorer och sånt skulle sitta i, och mamma och de andra examensdeltagarna fick stå bakom. Sen säger drottningen att hon vill ta bort soffan och stå mitt bland alla. Sagt och gjort. Min mamma är en driftig kvinna så hon högg tag i ena änden på soffan tillsammans med några andra, och döm om ALLAS vår förvåning när även drottningen börjar hjälpa till med att flytta soffan. Pappa var såklart snabb med kameran och fotade mamma och drottningen flyttandes på en soffa. Kanske ett scoop för Hänt extra??

Grattis mamma! Du har varit skitduktig under dessa år då du både pluggat och jobbat samtidigt. Ett stort grattis till din examen och din nya titel ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Titta vem som var på Marstrand i helgen:

http://www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg/2008/06/08/vi-ses-snart-igen/index.xml



Kram H

2008-06-11 @ 09:01:16
Postat av: Åsa

Hahaha!! Lägg av! Var vi där samtidigt och lyckades inte ses för att prata lite mode.. Men vi kändisspanade ju ändå, iom att vi såg Björn Gustafsson!!!

2008-06-11 @ 12:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0