Håll käften, hund-j***l

                                                 image587


Idag är jag trööööött. Våra, relativt nyinflyttade grannar, vägg i vägg med oss har skaffat en byracka (eller så är de bara hundvakter en vecka. Lite oklart där). Och som detta hundskrälle skäller. Jag tror jag blir tokig. I tre kvällar har den hållt på. Den börjar skälla runt 9 och sen håller det i sig resten av kvällen. Igår slutade den skälla typ vid 01. Jag tror jag blir galen. De kan omöjligt vara hemma, utan måste lämna hunden själv på kvällarna för jag kan inte tro att nån vill vara i samma rum som den hunden när den håller på och skäller hela tiden. Igår gick jag upp och bankade med en hammare (ja, alltså det är betongväggar och det märks knappt om man använder knytnäven) i väggen men inte fan slutade hundjäveln för det, den började bara skälla ännu mer. Tomas skrattade gott åt att det bara blev värre. Jag tyckte inte att det var lika kul. Om de inte får tyst på hunden så kommer jag garanterat att klaga. Som tur är flyttar vi ju snart.....

Obs! Det är inte hunden på bilden som håller mig vaken på nätterna, men jag kan tänka mig att det är nån sånn där agressiv typ, därför tyckte jag att bilden passade!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Fy vad jobbigt! Dom lämnar säkert de ensam och så gillar den inte det så då skäller den, jag hade garanterat gått upp och frågat vad som var fel och om dom är hemma när hunden skäller så annars kanske dom inte vet att den gör de. Stackars stackars Åsa!!!

Kramar

2008-05-26 @ 20:08:06
URL: http://fuldans.devote.se/
Postat av: Åsa

Ja det är hemskt. Man undrar ju lite åxå hur de kan lämna hunden ensam, för det måste de ju göra, annars skulle den inte skälla. Om den håller på hela natten nu med så kommer jag garanterat att besöka mina grannar i morgon!! Kram

2008-05-26 @ 21:39:13
Postat av: Gunner

been there, done that. för mig räckte dock med att prata högt om att ta kontakt med hyresgäst så skällde hundarna inte en enda gång till...typiskt. när man laddad för att klaga lite. good luck!!!

kram kram

2008-05-27 @ 18:25:39
Postat av: Åsa

Ja det är värdelöst. Nu har hunden slutat skälla för tillfället bara för att jag har jagat upp mig så och skulle klaga!!! Kram

2008-05-28 @ 19:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0