Bullbak, ledig eftermiddag och inga skor här inte!

Idag har jag jobbat halvdag, till klockan 13, bara för att jag jobbade över i lördags! Så skönt med en ledig eftermiddag. Passade på att gå en sväng på stan och inhandla en ny foundation på Makeupstore. Svårt att hinna dit annars då de bara har öppet till 18, och jag jobbar ju oftast till 18...

När jag kom hem tänkte jag att jag skulle vara lite duktig och baka bullar. Så fort jag bakat har de en viss tendens att bara försvinna och så om det kommer nån och man tänkt bjuda, ja då finns det inte en endaste liten bulle kvar för då har nån bull-tjuv varit där och rånat frysen medans jag varit på jobbet....

I alla fall, blandade ihop de första ingredienserna och hällde i min assistent (eller vad det nu heter, en sånn där apparat med degkrokar). Sätter i kontakten och det blir en kaskad av kletig sörja över HELA köket! Maskinen var visst på och när jag satte i kontakten så började krokarna att snurra trots att jag inte satt på locket! Det blev till att rengöra allting. Vår fina Pappelina-matta som vi fick i inflyttningspresent var jag tvungen att sanera från mjölk- och smörblandningen. Det stänkte överallt. Och innan jag hann fatta med, jag har visst ganska seg reaktionsförmåga, jag stod mest och skrek innan jag fattade att jag a) måste stänga av på knappen eller b) dra ur kontakten. Aja, sånt händer. Nu har vi i alla fall nybakade bullar och det känns helt okej. I veckan väntas nämligen besök!!

Helgen ja.. Den har varit bra! I lördags åkte vi på tur för att leta efter plankor, Tomas och jag. Sprang in på Cervera och upptäckte att de kostade över 500 spänn för två stycken! Fy så dyrt! Så det blev inget köp där. Letade runt i lite andra butiker men hittade inga där heller. Kollade med mamma fall hon hade några vi kunde låna för kvällen men det hade hon inte. Vi stuntade i det och gjorde maten i en ugnsform istället. Det blev nästan lika gott. Men idag har jag fått reda på från en arbetskamrat att de har plankor på Classe O. Kanske kan vara ett julklappstips till någon... För det är något som Tomas och jag kommit på att vi önskar oss nu!

I söndags, alltså igår, var jag ute på prommis med bästaste Cissi. VI tog en låååång runda och pratade om allt och inget. Alltid lika härligt att ses! Efter det tog Tomas och jag en tur till Öland för att checka av sommarstugan. Åkte förbi Överskottsbolaget och gick in för att shoppa billiga rengöringsmedel. Hör och häpna, men där hittade jag väl världens finaste ljuslyktor. Jag blev kär! De var iform av två kronor, och jag har ju liksom fått en liten hang up på just kronor. Jag ville så gärna ha dem! Tomas vägrade. Jag fick inte köpa dem. Men när han skulle kolla på tråkiga skruvar och grejer smög jag bort till hyllan och la ner två lyktor under en pärm som han lagt i vår korg. När vi kom till kassan blev han väl sådär glad. Men det var så dags att ångra då, det gick ju inte, så lyktorna fick följa med hem och pryder numera en hylla i vardagsrummet! Jag är så nöjd!!

Efter det åkte vi till en stor skobutik på Öland. Tomas köpte 2 par skor för nästan 3000 spänn. Jag köpte....INGENTING. Och det kändes som att jag ville lägga mig ner på golvet och dö! Jag ville så j***a gärna också köpa skor. Jag ville fan köpa hela butiken. Men det gick inte. Har man köpstopp så har man. Men nu kommer vi till det bästa!!!! Tomas tycker att jag varit skitduktig så han köpte en kofta till mig. En grå, med stora knappar! Han tyckte nog lite synd om mig med för att jag tyckte det var skitjobbigt verkligen. Ytligt, jag vet. Jobbigt - ja!


Kommentarer
Postat av: Gisela

Hej!

självklart får du länka till min blogg! Får jag länka till dn?



Kram

2008-10-27 @ 20:04:20
URL: http://gisellas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Absolut!!



Kram!

2008-10-28 @ 11:37:19
Postat av: sofie

Du är ju bara för söt som smugglar ner saker i korgen:) Det var dock ett bra tips:)



Kramar

2008-10-29 @ 21:52:45
URL: http://fuldans.devote.se/
Postat av: åsa

jag veeet! Det är ett skitbra tips att smuggla ner saker i korgen och sen vips, så är man i kassan och då är det bara att betala!!! kram

2008-10-30 @ 12:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0