Insamling: Veden!

Jaha, här sitter jag och väntar på att my man, skogshuggaren ska ta och packa sig hem från en helg i skogen. Han har varit borta alldeles för länge nu tycker jag. Jag vet att han gör detta för vår skull men ibland kan även det vara svårt att ta in..

Tidigare i veckan:

Jag: Måste du åka till skogen denna helgen med??

Tomas: Ja men du vet ju att jag fixar ved till oss så vi kan elda..

Jag: Ja men måste det vara såhär varje helg, måste du dra iväg till skogen och samla ved och pinnar som vi kan göra upp eld med som värsta stenåldersmänniskan, där mannen är ute och jagar och samlar ved och kvinnan sitter inne i grottan och tar hand om alla 211 neandertalarungarna och försöker fixa fram käk iform av en frusen mammutstek??? Jäkligt stereotypigt det här förhållandet alltså!!!!

Tomas: Du kan gärna få följa med om du vill...

Näe... Det var jag inte så sugen på. Istället stannade jag hemma och har haft en ensamhelg. Kan vara skönt det med. Nu ska jag bara försöka få fart på den ved vi har och tända en brasa tills my man kommer hem. God damn it vad han kommer att bli imponerad när han ser att hans tjej kan göra upp eld alltså!!! Bäst bara att jag inte får det att ryka in så förbannat som det hände förra gången när jag skulle elda. Jag trodde fan jag skulle få ringa brandkåren eller nått alltså...

Kommentarer
Postat av: Nhea

Of course att du får! Får jag lägga in din lövbiffgratäng? & länka till dig? Kramis

2008-10-12 @ 18:00:02
URL: http://nheasmatobak.blogg.se/
Postat av: Helena

Öppna altandörren och öppna kaminen på två ställen + på luckan så går det finemang....



Hoppas det gick bra!!



Kram!

// en som bott i ditt hus :-)

2008-10-12 @ 23:30:28
Postat av: Åsa

Nhea: Absolut, visst får du det!!! Jag kan tipsa om fler recept i framtiden. Kram



Helena: Det gick...sådär. Råkade ha fläkten på från början, det skulle man visst inte ha. Så det blev ingen eld. Tomas fick fixa när han kom hem hihi.. Kramar

2008-10-13 @ 14:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0