2 bra saker en vanlig fredag

Jag har två skitbra saker att berätta! Den första är att jag inte har, håll i er nu, köpt ett endaste klädesplagg under oktober månad. Fatta, inte ett endaste! Det är stort, mycket stort med tanke på att det inte har hänt sen jag var 18 år och började dra in mina egna cash via sommarjobb och helgjobb!! Jag fattar det knappt själv alltså. Kallla det ytligt, men jag har ändå spenderat minst 2000-3000 kronor på shopping per månad, generellt, om jag skulle göra en uträkning. Ja det är sannerligen ett kors i taket här alltså!

Och den andra grejen, Tomas och jag har blivit bortbjudna på nyårsfest! Det har heller inte hänt sen millenieskiftet och jag firade det på en stor fest på landet som minst sagt spårade ur. Annars är det i princip jag som hållit i trådarna varendaste nyår, stått hela dagen och lagat mat, inte hunnit med nyårsfyverkerierna som alltid vid kl 17 nere vid slottet och sen stressat för att hinna göra mig vacker. Men nu slipper jag planera nyårsmeny, trängas med alla andra på MAXI två dagar innan för att slåss om den sista biten oxfilé och sen få ihop en god middag som alla ska gilla. I år är det jag som ska gå bort, i år är det jag som är bortbjuden och bara behöver gå och sätta mig. På sin höjd hjälpa till lite med att plocka disk och fixa snacks!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0