Måndag

Idag ledig means Tomas har fixat en "lista" med grejer han tycker att jag ska fylla min dag med. I all välmening alltså. Han tycker bland annat att jag ska putsa våra fönster. Själv hävdar jag att det inte är någon idé förrän HELA renoveringen är klar.. Men vi får se. Kanske jag bara drar in till stan och fikar med en vän. Det känns så mycket mer aktuellt just nu än ett par skitiga fönster.

Men sen är det några grejer jag måste ta tag i. Vi har försökt hitta en hatthylla nånstans, men det finns verkligen ingen vi tycker passa. Vi har kollat på krokar men det känns inte heller så aktuellt och de flesta hatthyllor är av ek och det vill jag absolut inte ha. Så nu har jag bestämt mig för att måla den som satt där (som var i nått trä antagligen furu) vit. Jag tror att det kommer att bli jättebra. Den kommer liksom smälta in i väggen och inte synas så mycket. Det är därför jag inte vill ha ek. Vem sjutton kan sätta upp en ek-hylla på en tapet som består av 1000 ljusgrå björkar. Det kommer ju se knäppt ut! Jag ska åxå renovera en gammal stol med stoppad dyna som jag har fått ärva. Jag gillar att blanda nytt och gammalt. Jag ska måla den vit och köpa nått fint tyg till dynan och så ska vi ha den i hallen.

Kommentarer
Postat av: Leia

Hej hej!



Allt bra?

Kram

2009-04-20 @ 12:55:24
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Åsa!



Vi köpte en hatthylla i "kråmat silver". Låter supefult men den är faktiskt snygg! Jag kan lägga in en bild på den sen. Dock har vi inte fått den än då vår var trasig. Vi väntar därför på en ny.



Jag har också gått lös med pensel och vit färg. Min spegel som du kanske såg i bloggen var också träfärgad förr men nu är den vit! Ett tips kan vara att måla med en vit lackfärg för att få en fin yta.



Hoppas att du mår bra!

Kramar!

2009-04-21 @ 08:39:28
URL: http://syrranojag.blogspot.com
Postat av: Åsa

Anna - tack för tipset! En kromad hatthylla låter som nått som jag letar efter. Alla andra är ju bara i ek! Jag håller på och målar våran vit, men jag skulle absolut kunna tänka mig en i metall istället!! Tack för tipset om färgen med! Ska testa det på stolen jag ska måla! Spegeln var superfin! Kram Åsa

2009-04-21 @ 16:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0