Sliten

Ja, jag erkänner. Det var länge sen jag var ute och partajade. Att jag sen hade spenderat hela dagen på playan med mycket sol och för lite vatten bidrog nog till min trötthet och huvudvärk idag. Men det var en rolig kväll igår, även om vi kunde konstatera att åldersgruppen ute inte direkt var vår. Antigen ganska mycket yngre eller typ 40+. De i vår ålder är väl hemma och föder barn. Ja jag ska inte säga nått, jag är inte heller ute särskilt ofta.

Det var vinlotteri med. Vi drack vin och åt god mat hemma hos Camilla som numera går under namnet efterrätten då hon är grym på tårtor, pannacotta och hitta smarriga efterrätter att bjuda på. Igår var det mjölkchockladmoussetårta med varm hallonsås. Den var grymt god och gav vissa andra i lotteriet prestationsångest. Meningar som "jaha, och vad ska jag bjuda på nästa gång, en våningstårta???" droppades när Camilla ställde efterrätten på bordet!

Idag är jag trött. Har läst ut Mari Jungstedts senaste bok och slappat i solen. Snart blir det grill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0