Söndag

                     

                                   (utsikt från sommarstugan nere vid stranden)


Jösses. Här sitter jag alldeles vindpinad. Det blåste friska vindar vid sommarstugan om man säger så. Försökte att sitta ute 5 minuter igår men det gick inte så bra. Först blåste det så in i helvete sen började det regna. Inte så kul för Tomas som bestämt sig för att måla vindskivor och röja sly kring stugan. (minsann, det händer mycket när vi inte är på hemmaplan så att säga:) Han fick ge upp målarplanerna och röja istället. Själv hade jag tagit med mig en bok på 500 sidor som jag påbörjade igår och avslutade idag på förmiddagen. Det kanske låter som jag inte gjort annat än läst och det stämmer. Enda gången jag slet mig från boken var för att fixa käk igår och frukost idag. En liten minisemester kan man säga.

Nu är vi i alla fall hemma. Jag hittade några inredningstidningar i sommarstugan och satte mig genast och bläddrade och surade för att alla har det så fint hemma men det inte känns som att jag kommer nån stans med inredningen här så när vi kom hem flög jag in och bytte gardiner i gästrummet, bytte lampa i fönstret, krukor, överkast och kuddar och det blev mycket bra så nu kan jag lugna ner mig igen. Någon liten förändring har skett här hemma i alla fall!! Nu - middag, recept från senaste buffé, en slags pastagratäng med tomatsås och halloumi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0