Vinden har vänt. Igen.

När man cyklar till jobbet - motvind som blåser en rakt i ansiktet och håret står som en vit kon efter huvudet. Skönt tänker man, när jag cyklar hem kommer jag ha världens medvind. Men nej, så är det icke. För under den tid det tar för en normal människa att vistas på sin arbetsplats för att dra in pengar till hushållskassan, på den tiden har vindjävlen hunnit vända och lik förbannat har man motvind när man cyklar hem. Ibland är livet bara för bra. Och som om det inte vore nog, en inbetalning jag gjort till ett företag har kommit bort. Hej vad roligt jag har! Och, kanske toppen på allt jävla elände. Jag är snorförkyld. Igen.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0