Julhelg

Äntligen hemma efter ett intensivt julfirande i flera dagar. Det började med uppesittarkväll hos mamma och pappa den 23e. På julafton jobbade jag några timmar och sen bar det av hem till mormor och morfar. Och hör och häpna, för första gången på 7 år firade Tomas och jag jul tillsammans! God mat, mormors köttbullar - de bästa som finns. Och så julklappsöppning förstås. Jag fick massor av fina saker som jag önskat mig, bland annat förrättsbestick, filippa K-muggar, parfym, böcker, body butter, dörrmatta (som mamma sprungit över hela stan för att hitta, som pappa sa "det var den svåraste julklappen att hitta" haha!), sen fick jag prenumeration på tidning och tillsammans fick jag och Tomas en stavmixer som vi jag hade önskat oss.

På juldagen åkte vi till gården för att fira jul med Tomas familj. Lekar, mys och skoj. Jag har nog spelat Hyveltjuven-spelet ungefär 25 gånger hihi. Traditionsenlig lutfisk till lunch. Men mestadelen av oss äter annan fisk. Lutfisk är ingen hit alltså. Ännu mera julklappsöppning. Tomas och jag fick ÄNTLIGEN en vattenkokare som vi har saknat i flera år. Dessutom fick jag världens finaste vedkorg. Ingen sån där ful som vi redan har utan en som är gjord av bildäck.

Tyvärr har vädret inte varit det bästa. Snö och slask om vartannat. Jag har valt att inte vara ute särskilt mycket men igår hängde jag på Tomas syster in till Oskarshamn city för att spana rean. Som var ungefär... ingenting. Har jag sagt innan vilken tråkig stad Oskarshamn är eller??

Nu är vi i alla fall äntligen hemma och ska INTE äta nån julmat alls idag. Idag blir det vanligt käk. Dessutom håller jag på att styra upp vårt nyårsfirande som vi ska ha här hemma i år. Kikar över menyn och jag tror att den kommer att bli en hit!!


Kommentarer
Postat av: Tomten

Oskarshamn city = BÄST

2009-12-27 @ 14:56:14
Postat av: Helena

Tack för finaste glasen etc!



Killarna har precis spelat hyveltjuven......



Kram

2009-12-27 @ 17:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0