Äntligen är vi igång

       
Äntligen har vi startat med renoveringen av köket! Tomas satte igång redan igår kväll och började riva och banka bort kaklet så jag knappt hörde vad de sa på Let´s Dance...

Och idag har vi äntligen bestämt oss för kakel. Vi trodde att vi hade bestämt oss i torsdags men när vi kollar till en extra gång på kaklet i ett annat ljus så visade det sig att det vi skulle köpt gick åt brunt. Inte så snyggt. Jag fattar inte hur vi tänkte, antagligen drabbades både Tomas och jag av en släng färgblindhet. Tur att vi inte köpte det. Idag har vi istället beställt ett annat kakel, i grått, som vi tänkt från början.



                   

Vi har även varit och kikat på blandare och det lutar åt den på bilden. Även om jag har kärat ner mig i en blandare i borstat stål. Men de kostar nästan dubbelt så mycket + att det var väldigt dyra reservdelar sa killen vi pratade med. Och det är ju faktiskt många som har borstade luckhandtag och en kromad blandare. Även om jag tyckt att det varit snyggt med enhetligt... Men om man får drömma sig bort lite och önska att vi var gjorda av pengar så hade den här inte varit helt fel......

Tapeter har vi åxå kollat på och det lutar åt vita tapeter i hela "rummet" (vi har öppen planlösning för hall, kök och en allrumsdel där vi ska ha ett matsalsbord) förutom en mönstrad fond som skimmrar lite. Sen kom Tomas på att vi kunde sätta en mönstad tapet med träd på (har ni sett Roomservice så fattar ni) bakom hatthyllan och skostället i hallen. Det tror jag kommer bli supersnyggt så det ska vi göra med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0