Middag hos mamma

Idag skulle jag egentligen gått på ett kalas. Hade till och med fixat lite komp på jobbet för att få gå hem tidigare. Men nu blev kalaset inställt på grund av sjukhet. Vet inte riktigt vad det var, men det är ju väldigt många som är sjuka just nu. Både influensa och vinterkräksjukan. Bland annat min bror som är på jobbresa och fått vinterkräksjuka. Inte så kul att bo på hotell och vara dålig..

I alla fall, istället för kalas ska jag hem till mamma och få middag. Tomas ska inte hänga på. Han ska samla in ved (meaning han har åkt till skogen för att fixa några stockar att elda med) så vi kan elda. Ni vet det där manliga stenåldersbeteendet som jag skrivit om förrut. Det är skitbra att ha en händig karl!! Ska bli skönt att bara få sitta hemma hos mamma en fredagkväll och softa lite. Men först, storhandling på ICA bland barnfamiljer, skrikande ungar och trängsel och skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0