2009 års semesterkrönika

Okej, kanske dax för en liten semesterkrönika såhär på jobbårets första dag. Ett helt år kvar till nästa...

Semestern började i alla fall bra. Jag hade en vecka för mig själv när Tomas jobbade. Var på stranden nästan varje dag med bästaste Jenny. Träffade vänner, solade och åt gott. Det var verkligen välbehövligt med semester för min del. Kändes som jag var ett stressat vrak sista dagen på jobbet.

Andra veckan blev det roadtrip till Göteborg. Tomas och jag turistade som värsta galningarna och jag gick så mycket att jag fick skoskav även i ett par gamla välanvända converse. (det kan ha haft nått att göra med att när vi åkte flumraiden så blev jag dyngsur om fötterna och tygskor + vatten = ingen bra idé en kylig sommarkväll. De torkade liksom aldrig). Vi var ute och käkade gott, gick avenyyyyyyyyn upp och ner 100 gånger, gick på Liseberg med bästaste Jenny och hennes sambo. Tomas köpte ungefär 58 lakritsklubbor och åt som aldrig förr. Vi var såklart på Biltema åxå och den här gången tog det "bara" 45 minuter att kolla igenom HELA sortimentet och alla gångarna.

Åkte hem från Götet och gick på ett antal 30-årsfester. Den här sommaren har det blivit två. Var på en återträff med Vinlotteriet men eftersom vi är ett upptaget gäng damer så var vi endast 3 + respektive, men vi som var där hade supertrevligt.

Har varit i sommarstugan och myst med Tomas systers barn. De tror nog att jag åxå är 5. De gillar liksom att leka med mig. Spela tennis, jaga varandra och berätta påhittade storys om vetemannen som bor på fältet nedanför sommarstugan.

Jag har ätit supergod mat och mycket grillat!

Vi har fått golvet omlagt och jobbat på en del hemma. Jag har slipat alla dörrposter och målat dem. Tomas köpte golvlister och spikade en hel dag. Vi fick golvet nylagt och vi har köpt ny kyl och frys som kommer på fredag!

Och, jag sparar det bästa till sist. Vi har förlovat oss!! I torsdags friade Tomas till mig ute på en liten ö vid hans pappas gård. Det kom en liten tår och jag blev såååå överlycklig. Helt klart det bästa som hänt den här sommaren. I veckan kommer ringarna som vi (jag fick vara med och välja) valt. Nu är det vi två!

Ett helt år tills nästa semester...

(det gick faktiskt bra att jobba idag och jag försov mig inte....)

Kommentarer
Postat av: Becca

Å va roligt!!! Supergrattis till er båda! lycko-kramar från mig!

2009-07-27 @ 22:32:57
URL: http://beccalicious.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis Åsa!!!!!!!!! åååå, vad skoj för er! Hurra för kärleken!



Kramar

Anna

2009-07-28 @ 00:07:36
URL: http://syrranojag.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack så mycket! Kram tillbaka!

2009-07-28 @ 09:28:08
Postat av: jennie

Åhhhh, mysigt! GRATTIS till er båda, vad roligt! Kärlek är grejen! En massa kramar!

2009-07-28 @ 10:09:36
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Kalle & Lina

Grattis, grattis, grattis!

2009-07-28 @ 11:32:12
Postat av: Åsa

Jennie: Ja visst är det! Äntligen har jag åxå blivit friad till!



Lina & Kalle: Tack! Tack! Tack!

2009-07-28 @ 11:35:32
Postat av: Gisela

Grattis va kul! Den semestern kan man inte klaga på :)

2009-07-28 @ 19:22:36
URL: http://gisellas.blogg.se/
Postat av: Maggan

Grattis till förlovningen och välkommen in i det gänget! =)

Var tio år sen vi förlovade oss och ännu har det inte blivit något giftemål, men vi har tid att hinna med sånna grejer om vi vill..ingen brådska här inte =)

Kram

2009-07-30 @ 02:51:29
URL: http://magganshorna.blogg.se/
Postat av: Åsa

Gisela & Maggan: Tack för gratulationerna!!

2009-07-30 @ 10:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0