La turista

Om ni undrar vart jag befinner mig så är jag på semester på andra sidan Sverige.. Igår packade Tomas och jag bilen och åkte iväg. Idag har vi turistat runt. Gått på stan och shoppat grejer på Granit. Min absoluta favvis-affär här som inte finns hemma. Vi har fikat på Espressohouse och varit på Universeum. Tomas var mycket fascinerad av de stora fiskarna och jag tyckte att det var läskigt att gå i tunneln med hajar simmandes ovanför huvudet.

Jag har fått grymt ont i fötterna, men det är kanske inte så lustigt då vi har gått och gått och gått. Från city till Universeum och tillbaka, in till city och sen upp för Avenyyyyyn igen för att hitta en restaurang och käka på. Tomas tog favvisen plankstek och jag tog en "äkta italiensk pizza". Inte en sånn där slaffsig sak som man får med sig hem i kartong utan en god, stenugnsbakad med parmaskinka, bresaola och marinerade grönsaker. Riktigt gott!!

Nähe, dax att vara lite social. På återseende.

(Ps, tack H för lånad dator....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0