Paj, paj, paj

                

Jag ska bjuda på Leilas blåbärspaj ikväll tänkte jag, men jag vågar mig inte på vaniljsåsen utan bjuder vanlig vaniljglass till.  Jag har inte gjort den förrut men jag har en hel del blåbär i frysen efter helgens plockning.
 
(på något sätt ska det alltid bli en tävlan i blåbärsplockning. "Jaha, jasså du plockade bara X liter. Vi plockade minsann 7 liter på 3 minuter" eller "Bengan och Britta sa att de plockat 10 liter på en timme häromdan" eller "Jasså? Var du i blåbärsskogen igår. Hur många liter blev det? Jaha, okej, inte mer?? Vi plockade 100 liter häromdagen". Shit vad jag hatar denna tävlan i blåbärsplockning som helt har kommit från ingen stans. Därför talar jag inte om hur mycket jag plockade. Men jag ska plocka mer i alla fall.)

Om ni vill testa pajen finns receptet här. -------> !!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0