Helgen som gått

Hemkommen från Göteborgshelgen. Vi har haft en supermysig helg. Fredagskvällen spenderades i bilen med ett stopp i Värnamo och käk på MAX. Blir inte MAX så ofta då de inte finns här. De hade nån hamburgare i sallad som verkade nyttig och bra, men den åt inte jag, jag slog på stort och tog en vanlig... Väl framme så hann jag se utröstningen i Let´s Dance. Synd att Niclas åkte, jag har inte hunnit kolla på danserna än, såg bara lite på reprisen, jag tyckte att Elisabeth borde åkt, hon håller inte alls samma klass som de andra.... Gick upp och la mig för jag var supertrött...

I Lördags gick vi till en liten 4H-gård och spanade på djuren med grabbarna, en häst, två kor, några galna ankor och lite kaniner + två skitiga grisar. På eftermiddagen firade vi den nyblivna 1-åringen med kalas och superfin fjärilstårta! Han verkade mycket nöjd, trots att enda jämnåriga kamraten inte kunde komma pga sjukdom. Han såg bara lite övergiven ut när alla de stora barnen sprang iväg för att leka.. På lördagskvällen blev det supergod pizza (som alltid fick vi god mat, tack så mycket!) och kollade på Andra Chansen. Men vad var det för kaos? Upprepningarna blev bara för tjatigt. Läste en bra krönika i GP dagen efter som jag verkligen skriver under på (försöker hitta den på nätet, men finner den inte, jag återkommer om jag hittar den...) (jag hittade den, spana in länken tidigare i texten)Typiskt att Ugglas skulle gå vidare. Jag vet minst tre av mina vänner som kräktes över detta. Jag röstade som en tok på de andra bidragen bara för att jag inte ville att hon skulle gå vidare, men det hjälpte ju inte!!! Efter det försöktes det med att omvända mig genom att spelas lite Anna Ternheim och Markus Krunegård. Jag kan väl inte säga att jag är helt övertygad, men Anna var ju inte såååå dålig.... ;-)

Igår skulle jag mött upp bästa Natalie som flyttat till Göteborg, för en fika. Tyvärr blev det inställt pga sjukdom. Så tråkigt, det är ju inte varje helg man är på andra sidan Sverige. Gick ner för trappan och såg besviken ut och informerade de andra om att jag kunde åka med på flygmuseét som de andra skulle till, men då erbjöd sig Tomas syster att hänga med mig in till stan. Jag blev så glad! Vi tog med oss lilla ettåringen och kutade till bussen. Gick en sväng i Nordstan. Hittade en fin rosa scarf på Ruth mfl och sen gick vi till Granit där jag köpte nya kaffe och théburkar i rostfritt med en "griffelyta" som man kan texta själv på. Köpte även pennan till så nu ska jag öva mig på att skriva kaffe och thé fint, med min bästaste handstil.

På vägen hem höll vi på att bli inblandade i krock både en och två gånger och jag blev faktiskt lite chockad över hur dåligt folk kör och hur lite koll folk på vägarna har i backspegeln!!!!!! Helt galet. Tur att vi kom hem hela!!

Tack familjen H för en trevlig helt i Göteborg! Det får vi göra om snart igen!!! ♥

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack ska ni ha!



Vi svimmade helt utmattade efter ni åkt..

Vi är så nöjda alla 5 med helgen.



Och jag har använt nya bruna tröjan med de helvilda rosa trådarna i knapparna, hihi :)

Idag har jag varit och shoppat lite på Allum inför tjejfesten på lördag.



Vi saknar er.

Kram H

2009-03-09 @ 21:26:08
Postat av: Åsa

jag visste att tröjan skulle bli bra! Jag sa ju det. Ser fram emot när du har den korallröda med och väntar med spänning på en rapport. Förstår att ni var trötta. Det var ju en intensiv helg!



Vad hittade du till tjejfesten? Mer kläder i svart och grått eller en vågad färg ;-)



Kramar

2009-03-10 @ 11:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0