Uppdatering

Gah! Jag blir sur på mig själv för att jag inte hinner. Jag hinner inte skriva inlägg på samma sätt som förr. Jag har inte samma typ av blogg som förr. Jag gillar inte det, men så är det. Jag har ett jobb som gör att jag inte kan blogga på dagtid. Dessutom är det arbetstid och det funkar inte att blogga på arbetstid (läs det är förbjudet, och det är absolut inte något som jag sätter mig emot, jag förstår det fullt ut, men allting var så mycket lättare när man pluggade...). På kvällarna har jag 1000 grejer att fixa med som jag inte hinner annars. Det är inte som att bo i lägenhet, att äga ett hus. Ett hus kräver omvårdnad, skötsel av trädgård, cirka 4 gånger så stor yta att städa, pengar, pengar och åter pengar. Och dessa pengar får man ju som bekant genom att jobba. (om man inte är sjukt lyckligt lottad och vinner en stor summa pengar eller har en gammal bortglömd släkting som går och dör och testamenterar en stor förmögenhet till en).

I alla fall. Lördagen spenderades tillsammans med Tomas och vänner på en skogsdag. Trots att jag var skeptisk till spektaklet från början var det supermysigt. Vi hade med oss lilla Theo och det bästa han vet är skogsmaskiner så han var supernöjd. Det var barnvänligt och mycket aktiviteter för barn så det var bra. På kvällen hängde vi med några vänner här hemma hos oss, lagade mat och kollade på hyrfilm. En lagom lugn och mysig hemmakväll.

Söndagen var trädgårdsdag. Jag fick ett bryt och längtade tillbaka till lägenheten i stan när jag insåg hur mycket tid en trädgård kräver. Men T sa ingenting utan drog på sig stövlarna och gick ut och körde upp gräsmattan med en mossrivare och rensade en massa land. Själv satt jag inne och deppade för att livet inte alltid blir som man tänkt sig. Men det kan man ju inte deppa för i en evighet så sen skärpte även jag till mig och gick ut och började rycka i ogräset. Och SJÄLVKLART brände jag mig på en nässla. All kärlek till min förstående sambo som ändå låter mig deppa när jag behöver.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0