Wake up!

Idag är jag ledig och det är välbehövligt efter en 7-dagars arbetsvecka! Tänkte börja dagen med en sovmorgon men det gick sådär. Vid 4:44 ringde Tomas väckarklocka med en radiodänga. Jag vände mig om och puttade på honom och bad honom stänga av. Han fattade inte vad som hände utan trodde att jag drömt, men jag var säker på att radion gick igång. Och mycket riktigt, 5 minuter senare ringer hans jäkla väckarklocka igen! Jag putta på honom ytterligare en gång och ber honom ändra tiden, men det lyckas tydligen inte för 5 minuter senare tutar den som aldrig förr. Jag trodde jag skulle bli galen. Jag stegade upp och hämntade Tomas mobil så han fick använda den istället och så fick han dra ur sladden till den jäkla klockan. Suck.

Lagom tills jag somnat om då ringer Tomas mobil för då var det dax för honom att gå upp och då är han skitsur på mig för att han har drömt att jag glömt stänga ett fönster och så har vi haft inbrott. Jag menar på att han inte kan vara sur på mig för nått han drömt men det gick tydligen alldeles utmärkt. Han tvingade mig till och med att be om ursäkt. Men herregud, vem skulle vilja ha vår gamla tjockteve eller vår stationära dator som faller ihop när som helst?? Han stegade i alla fall iväg till jobbet sur som en citron och själv har jag bakat bullar hela dagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0