Årskrönika 2009

2009 - både ett bra och dåligt år.

              


               

Vi startade året med en renovering av köket som tog ungefär all tid och kraft som fanns. Började direkt efter jul och blev klara när vi fick nytt golv inlagt i juli. Med andra ord byggkaos i ett halvår. Men jag blev nöjd med resultatet.

I juni fyllde jag och bror år och det ställdes till med stort kalas för lillebror som blev 20. 30 festglada herrar i sina bästa år intog kalaset och mamma och pappas lilla friggebod där festen höll till. Själv firade jag mig på altanen...




                  

Sommaren började riktigt bra med fint väder och en ensam semestervecka där jag och Jenny låg på stranden och latade oss nästan hela veckan. Tomas och jag åkte på en roadtrip till Göteborg med nya bilen som Tomas till slut fick köpa. Han var såååå nöjd.

Många 30-årsfester under 2009 då tre av Tomas närmaste vänner fyllde 30 samt en av brudarna i vinlotteriet så det vart många kalas.

Kanske de största dagen av dom alla den 23/7 2009 när Tomas gick ner på knä i blåbärsriset i skogen uppe på gården i Oskarshamn och friade. Jag var så lycklig!! På bilden syns våra fejkringar i gräs som vi satte på fingrarna, fotade och MMSade till Tomas syster som inte trodde det var sant först...


                  


Hösten börjar med att vi firar 5-årsjubileum med vinlotteriet. Vi startade i september 2004 och har nu alltså hållit på i 5 år!!!! Vi träffas hemma hos mig och käkar 3-rätters och pratar om allt mellan himmel och jord.

                    
En tung höst kom sen med ett j****a öga som bara strular hela tiden och gör det jobbigt att se. Får gå till ögonläkaren varannan dag under 2 veckors tid och att kontrollera och det tär något enormt på mitt psyke. Först ska man vara glad och utåt och trevlig på jobbet osv så jag är helt slut när jag kommer hem. Sitter vid en dator nästan hela dagarna på jobbet vilket gör att det blir väldigt jobbigt för mig. Men jag är inte den som ger mig i första taget och en jäkla sjukskrivning vill jag inte åka på. Det är inte min grej. Ser jag tillbaka på hösten kanske det var precis vad jag hade behövt men gjort är gjort.... Med skador på hornhinnan försöker jag leva livet vidare som vanligt trots att världen numera är lite suddigare än innan.

I november åker vi till Göteborg och hälsar på Tomas systers familj. Vi går på julmarknad på Liseberg och julstämningen infinner sig.

I december löser glöggfesterna av varandra och jag pyntar för fullt nu när köksrenoveringen är klar. Att pynta är det bästa jag vet!!! Jag bjuder hem mina arbetskamrater på glöggmys och det känns bra att träffas utanför jobbet!

Julafton spenderar Tomas och jag ihop för första gången på 8 år. Vi firar med min familj på julafton och åker till gården för att fira med Tomas familj juldag och annandag.

Nyårsafton firas hos och det var en av de roligaste nyårsaftnarna på länge. Men mer om den i ett annat inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0