Happy new year!

Nyårsafton.

Vaknade upp och kände mig stressad. Skrev en to do-list över det som skulle göras och kände att jag får skylla mig själv. Har jag bestämt att jag ska göra det mesta själv så får jag stå mitt kast. Började med att städa av i huset. Gjorde dessert och dukade fint runt pingisbordet som T tagit in från garaget (dagens tips! Ett pingisbord är skitbra att ha om det kommer många gäster på middag, bara att ta fram och slänga en fin duk över så har man värsta stora bordet som hur många som helst får plats runt). Tomas kompis Micke kom förbi och hjälpe till. Han skalade all potatis och det är jag tacksam för. Han hade hört ett program på radion där de sagt att nyårsafton har många panik över middagen då många lagar sånt de aldrig testat innan. Hrm, känns det igen? Ehhhh... ja! Ett antal gånger under dagen undrade jag vad jag gett mig in på. Men menyn blev som följande;

Förrätt: Chevrégratinerad toast med knaperstekt bacon, pinjenötter cremebalsamico, honung och ruccola.
Varmrätt: Helstekt oxfilé med hasselnötspotatis och rostad vitlökssås samt smörslungade grönsaker (rödlök, sockerärtor och gula & röda tomater.
Efterrätt: Passionsfruktspannacotta med hallon och smördegsrosetter.

Gott var det i alla fall även om jag är lite självkritisk. Enligt tradition bjöd nyårsafton på paketleken. Jag gick hem med superfina bullformar med mönster. Populärast i år var ett armband, en ficklampa och cdn Absolute 90s!

Många glada skratt och mycket dans till sommarhits från 90-talet och framåt och många fina raketer. Jag kom i säng efter 3 och somnade som en stock.

Nyårsdagen.

Idag tog vi en långpromenad tillsammans med min bror och hans sambo som sov över hos oss från nyårsafton. Konstaterade att isen har frusit nere vid vattnet där vi bor. Det var fullt med folk som åkte skridskor. Skönt med frisk luft så här dagen efter. Till och med jag drack liksom vin och bubbel igår!!! När bror och flickvän åkt hem slängde jag mig i soffan och kollade på Den galna professorn 2.... Softade lite och tog det lugnt. Nu håller jag på och fixar hemmagjord pizza. Degen står på jäsning. Ikväll blir det Bonde söker fru på tv. Lugnt med andra ord.

Hoppas 2010 blir ett bra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0