Lördag

Idag har jag röjt runt här hemma och städat medans Tomas varit på skjutbanan och övat sig att skjuta på låtsasälgar. Efter lunchen åkte vi till Teliabutiken för att se om vi kunde teckna oss på trippelplay. Det gick INTE. Tyvärr bodde vi för långt från sändaren trots att vi bor relativt centralt endast 4 km från stan. Det hjälpte inte. Typiskt. Men vi tecknade i alla fall om bredbandet och hemtelefonen och tecknade till för en router. Äntligen trådlöst säger jag bara!!!!

Efter det åkte vi till Elgiganten för att reklamera Tomas mobil som betett sig knasigt på senaste tiden. Vi hade som ambition att komma ut från butiken med en ny mobil utbytt på garantin. Det gick.... sådär. De tog in den för lagning och de ska kika på problemet. Under tiden fick Tomas en lånemobil. En gammal Nokia från kriget hihi. Aja, det funkar väl att messa och ringa på den i alla fall.

Just nu håller jag på och bakar en kaka. Vi ska på spelkväll hos ett par kompisar och jag tänkte överraska med en kaka. Det blev en kladdkaka med mintnoblesse i och på. Hoppas att den blir god, jag bara testade lite. Det är det roligaste tycker jag, att testa på.

Vi får väl se vad det blir för spel och vem som vinner, men jag hoppas självklart på vinst!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0